رقابت ۲ هزار و ۴۷۷ داوطلب جنوب استان مرکزی در کنکور ۱۴۰۰

خمین - ایرنا - ۲ هزار و ۴۷۷ داوطلب از شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان امسال برای شرکت در بزرگترین آزمون علمی کشور ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، دومین کنکور سراسری در شرایط کرونا در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر جاری برگزار می‌شود و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از روز ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده یک میلیون ۳۶۶ هزار و ۳۶۹ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
شهرستان های نوار جنوبی استان مرکزی؛ خمین، محلات و دلیجان آماده برگزاری بزرگترین آزمون علمی کشور هستند و ۲ هزار و ۴۷۷ دانش آموز پایه دوازدهم سرنوشت خود را در این آزمون رقم می زنند.
رئیس آموزش و پرورش دلیجان گفت: ۶۸۷ داوطلب این شهرستان برای رقابت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند و در پنج گروه آزمایشی حضور می‌یابند.
«مهدی دلاوری» افزود: ۲۴۲ نفر از این داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۱۸۵ داوطلب در گروه علوم انسانی رقابت می‌کنند.
وی اظهار داشت: ۱۰۲ داوطلب در گروه آزمایشی زبان خارجی، ۸۱ نفر در گروه هنر و ۷۷ نفر در گروه ریاضی در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند. 
رئیس آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: آزمون سراسری در دلیجان مانند سال‌های گذشته در دانشگاه پیام نور با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزار می‌شود. 
دلاوری تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا  به‌منظور تامین زیرساخت‌های برگزاری کنکور امسال و تامین سلامت شرکت کنندگان در بزرگترین آزمون کشور نشست‌های تخصصی با مسئولان شهرستان برگزار شده است.
وی ادامه داد: خانواده‌ها و داوطلبان بدون نگرانی و با آرامش کامل می‌توانند در محل برگزاری کنکور حضور پیدا کنند.

رقابت ۲ هزار و ۴۷۷ داوطلب جنوب استان مرکزی در کنکور ۱۴۰۰

رقابت یک هزار و ۹۴ دانش آموز خمین در بزرگترین ماراتن علمی سال
رئیس آموزش و پرورش خمین گفت: یک هزار و ۹۴ دانش آموز پایه دوازدهم رشته‌های نظری و هنرستان در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند.
«عبدالرضا پیر حسینلو» افزود: ۳۷۴ داوطلب در گروه آزماشی علوم انسانی، ۲۴۷ داوطلب در گروه علوم تجربی و ۱۰۱ داوطلب در گروه ریاضی از نهم تا دوازدهم تیرماه جاری باهم رقابت می‌کنند.
وی بیان کرد: ۳۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم هنرستان نیز داوطلب شرکت در آزمون سراسری امسال هستند.
رئیس آموزش و پرورش خمین یادآور شد: زادگاه امام راحل رتبه نخست قبولی آزمون سراسری پارسال در استان مرکزی را کسب کرده و ۱۱۵ دانش‌آموز پایه دوزادهم این شهرستان به دانشگاه‌های دولتی راه یافتند.
پیرحسینلو بیان کرد: یک‌هزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم تحصیلی در خمین پارسال در آزمون سراسری شرکت کردند.

رقابت ۲ هزار و ۴۷۷ داوطلب جنوب استان مرکزی در کنکور ۱۴۰۰

افزایش ۲ برابری داوطلبان رشته های تجربی در محلات
رئیس آموزش و پرورش محلات از ثبت نام ۶۹۶ متقاضی ورود به دانشگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: تب داغ پزشکی، صف پشت کنکوری‌های رشته تجربی را افزایش داده به گونه‌ای که میزان داوطلبان رشته تجربی نسبت به کل داوطلبان سه رشته بیش از ۲ برابر است.

«حجت‌الله محمدی» افزود: همانند سال‌های گذشته زنان با ۴۳۶داوطلب، ۶۳ درصد شرکت کنندکان را به خود اختصاص داده‌اند.

 وی ادامه داد: ۸۳ داوطلب رشته علوم ریاضی شامل ۲۷ زن و ۵۶ مرد به همراه ۱۵۶ داوطلب رشته علوم انسانی شامل ۹۶ زن و ۶۰ مرد صبح پنجشنبه ۱۰ تیرماه رقابت در بزرگترین آزمون علمی خود را در محلات آغاز می کنند.

رئیس آموزش و پرورش محلات گفت: ۲۹۰ داوطلب رشته علوم تجربی که ۱۹۸ نفر زن و ۹۲ نفر مرد را شامل می‌شوند روز جمعه ۱۱ تیرماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

محمدی اضافه کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۹ تیرماه برای ۸۷ نفر داوطلبان رشته هنر و روز شنبه ۱۲ تیرماه برای ۸۰ داوطلب رشته زبان خارجه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کنکور سراسری امسال طی چهار روز در محل دانشگاه دولتی شهرستان محلات برگزار می‌شود.
کارت‌ شرکت در آزمون‌ به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۶ تیرماه جاری تا روز سه‌­شنبه هشت تیرماه بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
 بیش از ۲۲ هزار داوطب استان مرکزی در کنکور سراسری امسال شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha