«ثریا آقایی» رویای دختران بدمینتون را به واقعیت تبدیل کرد

تهران - ایرنا - مدیر تیم‌های ملی بدمینتون با اشاره به کسب سهمیه المپیک از سوی «ثریا آقایی» گفت: حضور این بانوی ورزشکار در توکیو آرزو و رویای دختران ورزشکار ما را به واقعیت تبدیل کرد و امیدوارم بتواند به آنچه استحقاقش را دارد، برسد.

«علی موذن» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: ثریا آقایی یکی از بهترین‌های بدمینتون ایران است و به سخت کوشی و ممارست در تمرین معروف است. او در دوره قبلی المپیک هم این شانس را داشت تا در این رویداد بزرگ به میدان برود اما متاسفانه به دلیل مصدومیت این فرصت را از دست داد. اما این بار راهی توکیو می‌شود تا آرزوی دست نیافتنی ما را به واقعیت تبدیل کند.

وی ادامه داد: پس از سپری کردن دوران مصدومیت این بانوی ورزشکار و تمریناتی که پشت سرگذاشت موفق شد در مسابقات مختلف به میدان برود و در نهایت موفق شد رنکینگ خود را در جهان به ۱۰۹ و در بخش المپیک به ۹۸ برساند. با همین جایگاه و به دلیل اتفاقات ورزشی که برای هر ورزشکار حرفه‌ای ممکن است روی دهد، او شانس حضور در المپیک را داشت و خوشبختانه این شانس و فرصت به او روی خوش نشان داد تا یکی از مسافران توکیو باشد.

مدیر تیم‌های ملی فدراسیون بدمینتون تاکید کرد: آقایی بسیار پرتلاش و سخت کوش است، بدون شک در زمان باقی مانده تا المپیک تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در این بازی‌ها نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران و جامعه بدمینتون باشد و امیدوارم این بار بتواند به آنچه حقش است، برسد.

گفتنی است با کسب سهمیه المپیک توسط این بانوی ورزشکار بدمینتون ایران پس از ۱۳ سال نماینده‌ای در المپیک خواهد داشت ضمن این که وی نخستین بانوی ایرانی است که در این رشته جواز حضور در این بازی‌ها را به دست آورده است. 

کسب این سهمیه در شرایطی به دست آمد که «دوها هانی» ورزشکار مصری با توجه به این که هم در انفرادی و هم در دوبل موفق به کسب سهمیه شده بود، تنها اجازه داشت در یک بخش شرکت کند و با اعلام حضورش در تیم مصر و در بخش تیمی، بر اساس رنکینگ این فرصت به بانوی ورزشکار ایرانی رسید تا در المپیک به میدان برود. 

بانوی بدمینتون کشورمان که برای نخستین بار در فهرست رزرو المپیک قرار گرفته بود با این شرایط سهمیه مستقیم حضور در المپیک را به دست آورد و برای نخستین بار در تاریخ این ورزش نماینده فدراسیون بدمنیتون ایران در توکیو خواهد بود. 

پیش از او نیز کاوه محرابی در المپیک ۲۰۰۸ پکن نماینده بدمینتون ایران در المپیک بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha