۶ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84383425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ بانک خراسان شمالی روزانه  معادل ۳۲۰ خانوار برق مصرف می کنند

بجنورد- ایرنا- مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۴۹ بانک در این استان معادل ۳۲۰ خانوار در روز برق مصرف می کنند.

محمد صدقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: براساس آمار در مجموع میزان مصرف روزانه برق این بانک ها در روز به حدود هفت هزار و ۱۹۰ کیلو وات می رسد که در صورت خاموشی این بانک ها، می توان برق ۳۲۰ مشترک را وصل کرد.
وی اضافه کرد : تاکنون چهار بانک در این استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اخطار دریافت کردند و تداوم این روند می تواند به قطع برق آنها منجر شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق خراسان شمالی اظهارداشت : البته اکثر بانک ها ضمن رعایت الگوی مصرف از مولد برق اضطراری نیز استفاده می کنند تا بتوانند در مدیریت مصرف به شرکت برق کمک کنند.
مصرف ۴۸ هزار کیلوواتی ادارات 
صدقی در مورد میزان برق مصرفی ادارات استان خراسان شمالی  گفت : براساس آمار ۲۲۱ اداره ،روزانه ۴۸ هزار و ۲۳۷ کیلوات ساعت برق مصرف می کنند که معادل مصرف دو هزار و 143مشترک خانگی است.
وی با اشاره به این که مصارف برق ادارات بیش از سایر مشترکان است ، تنها راهکار جلوگیری از خاموشی های احتمالی را  کاهش و مدیریت مصرف و استفاده از مولد برق اضطراری اعلام کرد.
این مسوول شرکت توزیع برق خراسان شمالی  ساعات پیک مصرف برق را  ۱۲ تا ۱۸ عصر اعلام کرد و از مشترکان برق  خراسان شمالی خواست تا برای جلوگیری از خاموشی و ضررهای احتمالی به صنایع الگوی مصرفی را رعایت کنند.

در خراسان شمالی ۳۷۳ هزار انشعاب برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی  وجود دارد و هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند به طوری که   از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن حدود ۳۷۳ هزار خانوار این استان مشترک  برق هستند  

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد و از تعداد مصرف کنندگان برق در خراسان شمالی۵۳ درصد مشترکان خانگی استان خوش مصرف، ۳۰ درصد کم مصرف و تنها ۱۷ درصد پر مصرف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha