آموزش جوامع محلی براساس نیازهای سواحل مکران سامان می‌یابد

بندرعباس - ایرنا - مشاور استاندار هرمزگان گفت: آموزش جوامع محلی در سواحل مکران براساس نیازهای اشتغال برنامه‌های توسعه‌ای سواحل مکران سامان می‌یابد که برای این منظور کمیته آموزش تشکیل شده است.

عبدالحمید سعدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمیته درحال رصد نیازها و جهت‌دهی به آموزش در سواحل مکران براساس برنامه‌های توسعه‌ای و بازارکار آینده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین وزارت نفت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان در حال تنظیم بوده تا وزارت نفت در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود منابع مالی برای آموزش را تأمین کرده و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز براساس نیاز بازارکار به جوامح ملی آموزش‌های لازم را بدهد.

وی اضافه کرد:‌ وزارت آموزش و پرورش،سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم هم در این زمینه حساس شده‌اند و کارهایی را آغاز کرده‌اند.

مشاور استاندار هرمزگان بیان داشت: شورای آموزش عالی هرمزگان هم در برآورده کردن نیازهای آموزشی برنامه‌های توسعه‌ای در سواحل مکران هم بایستی نقش خود را ایفا کند.

سعدینی یادآور شد: کانون های توسعه مکان محور در کشور دارای این اشکال هستند که جوامع محلی به اندازه کافی در پیشبرد امور توسعه نقشی دیده نشده‌اند و آنگونه که باید و شایسته است از منافع فعالیت های اقتصادی بهره نبرده‌اند.

وی ابراز داشت: همین سبب بروز تضادها ‌و تعارضاتی در فرآیند توسعه، کندی و افزایش هزینه‌های گوناگون شده است که تلاش داریم در توسعه سواحل مکران دچار چنین پیامدهایی نشویم و با توسعه متوازن روند آبادانی منطقه سرعت گیرد.

شهرستان های سیریک، میناب و جاسک به عنوان منطقه ساحلی مکران بوده و بشاگرد هم به عنوان پسکرانه سواحل مکران در استان هرمزگان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha