رییس دادگستری مهاباد: رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش جرایم دارند

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری مهاباد گفت: اصحاب رسانه با فرهنگ سازی صحیح نقش مهم و پررنگی می توانند در کاهش جرایم و تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی ایفا کنند.

حجت الاسلام غفار نظامیان روز یکشنبه در بازدید از در دفتر ایرنای مهاباد افزود: همه گیری رسانه و استقبال از فضای مجازی در شرایط کنونی ظرفیت مناسبی برای ارتقای فرهنگ در سطح جامعه در راستای کاهش تنش و دعاوی و تشکیل پرونده های قضایی به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه گروه زیادی از مردم روزانه با رسانه‌ها ارتباط دارند ادامه داد: آشنایی مردم با مقررات و آخرین سیاست دستگاه قضایی توسط رسانه‌های گروهی نیز می تواند در امر کاهش جرایم و پرونده های ورودی به پروسه قضایی نتیجه بخش باشد.

رئیس دادگستری مهاباد اظهار داشت: گسترش فرهنگ "صلح و سازش" را به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا با همکاری اصحاب رسانه امری مهم و ضروری است که باید با همکاری و همراهی مردم و مسوولان بیش از گذشته شاهد انجام آن در سطح جامعه باشیم.

حجت الاسلام عبدالله نظامیان اضافه کرد: اگر رسانه‌ها به نحو صحیحی در راستای فرهنگ‌ سازی حرکت کنند می‌توانند از وقوع بسیاری از جرایم در جامعه پیشگیری کنند. 

وی با اشاره به حجم بالای ورود پرونده‌های قضایی به دادگستری گفت: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در کاهش پرونده‌های قضایی، تعیین داور در قرادادهاست، تا زمانی که طرفین به اختلاف می رسند قبل از تشکیل پرونده قضایی، امکان بررسی و احقاق حق وجود داشته باشد که این امر هم باید اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه یکی از انتقادهای مردم به دستگاه قضایی طولانی شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها است، گفت: استفاده از ظرفیت داوری در قراردادها، وجود شوراهای حل اختلاف و همچنین فرهنگ سازی از طریق رسانه می تواند این امر را محقق کند.

وی تاکید کرد: شهروندان مراجعه به دادگاه و تشکیل پرونده قضایی را باید آخرین گزینه برای حل مشکلات و دعاوی خود دانسته و بیشتر از طریق صلح و سازش اقدام به حل و فصل موضوع های خود کنند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار رییس دادگستری مهاباد از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد بازدید کرد و از نزدیک با مراحل تهیه و تدوین خبر در این خبرگزاری آشنا شد.

رییس دادگستری مهاباد: رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش جرایم دارند

هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسوولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی اواخر دهه ۶۰ شمسی در مهاباد تاسیس شد و هم اکنون شهرستان های مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، سردشت، اشنویه و تکاب را زیر پوشش خبری خود دارد.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha