آمار ازدواج در خراسان شمالی بیش از هشت درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۳۱ واقعه ازدواج بهار امسال در استان ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از هشت درصد افزایش دارد.

علی زاهدی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار همچنین داشت: پارسال هشت هزار و ۹۵۷ واقعه ازدواج در استان  به ثبت رسید که این میزان  ۷.۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داد

وی میانگین سن ازدواج مردان در سال ۱۳۹۹، ۲۸.۲ سال دانست و گفت: این شاخص برای ازدواج های ثبت شده بار اول ۲۵.۷ سال بوده است.

زاهدی نیا گفت: همچنین در خصوص میانگین سن ازدواج ثبت شده در سال ۹۹ برای زنان در کل ازدواج ها رقم ۲۲.۸ سال و برای ازدواج های بار اول ۲۰.۶ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه بیشترین ازدواج ثبت شده سال گذشته  مردان را مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال و زنان را نیز ۱۵ تا ۱۹ سال دانست.

وی همچنین اظهار داشت: پارسال در این استان ۲ هزار و ۴۲۰ واقعه طلاق به ثبت رسید که نسبت طلاق به ازدواج ۲۷ درصد است.

 پیشتر، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که خردادماه امسال برگزار شد گفته بود: کرونا موجب افزایش ازدواج در این استان شده است.

حسین فرخنده تاکید کرده بود: کاهش هزینه های مراسم عروسی به علت کرونا موجب افزایش رویکرد پسران و دختران  برای تشکیل زندگی در دوران کرونا بوده است.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

براساس این آمار حدود ۲۷۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha