۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84385511
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حزب کمونیست چین و ۱۰۰ سال تلاش برای توسعه

۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 84385511
حزب کمونیست چین و ۱۰۰ سال تلاش برای توسعه
محل اقامت مائو، رهبر انقلاب چین

تهران- ایرنا- سال جاری میلادی برابر با یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین است. این کشور که زمانی یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، تحت حاکمیت حزب کمونیست در حال حاضر به بزرگ ترین کشور تولید کننده و صادر کننده و بزرگ ترین قدرت تجاری جهان تبدیل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حزب کمونیست چین به عنوان بزرگ ترین حزب سیاسی جهان با بیش از ۹۱ میلیون عضو، به طور کامل از این موضوع که جهانی سازی و چند جانبه گرایی گرایش های برگشت ناپذیر تاریخ هستند و انزوا و گوشه گیری صرفا منجر به عقب ماندگی می گردد، آگاه است و در همین راستا حرکت کرده است.

اصلاحات و گشایش در چین به عنوان راهبرد اساسی دولت از سال ۱۹۷۸ میلادی شروع شد و این کشور را که زمانی فقر زده بود به یک اقتصاد پرجنب و جوش و پر انرژی تبدیل کرد. اکنون ثابت شده داستان توسعه چین تحت حاکمیت حزب کمونیست یکی از چشمگیرترین مدل های موفقیت در جهان در طول دهه های گذشته است.

حزب کمونیست چین که حامی سرسخت چند جانبه گرایی محسوب می شود، همواره از همکاری های جهانی حمایت کرده است. این کشور با طرح پیشنهاد ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت گام را فراتر گذاشته و مفهومی را ارائه کرده که در قانون اساسی حزب کمونیست چین گنجانده شده و مصون نگه داشته شده است.

مفهوم ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت که ۸ سال پیش توسط رییس جمهوری چین پیشنهاد شد، متضمن ایده های مربوط به ساخت یک جهان آزاد، جامع، پاک و زیبا است که از صلح پایدار، امنیت جهانی و رفاه مشترک برخوردار باشد. بر اساس این ایده، چین تحت رهبری و هدایت حزب کمونیست چین همواره آماده است تا از طریق همکاری با سایر کشورهای جهان به حل و فصل مشکلات پیش روی بشریت بپردازد.

تازه ترین مدرک از نقش فعال چین در حوزه همکاری های جهانی را می توان در نقش پررنگ این کشور در ارائه خدمات مربوط به سلامت همگانی مشاهده کرد؛ این کشور تا ۱۶ ژوئن سال جاری میلادی اقدام به اهدا و صادرات بیش از ۳۵۰ میلیون دوز واکسن ضد کرونا به سراسر جهان کرده است.

حزب کمونیست چین در عین حال به شیوه ای فعالانه مشغول تبادل با کشورهای سراسر جهان به منظور بهره گیری از خرد آنها بوده است؛ داده ها نشان می دهد که این حزب با بیش از ۶۰۰ سازمان و حزب سیاسی در بیش از ۱۶۰ کشور و منطقه در سراسر دنیا به شکل های مختلف در ارتباط است.

آرمان و ماموریت اصلی حزب کمونیست چین ترغیب شادی و خوشبختی برای مردم چین و احیاء و جوان سازی ملت چین است؛ این حزب به طور جدی آگاه است که تحقق این آرمان و ماموریت صرفا از طریق وجود یک بستر و محیط مربوط به همکاری های جهانی و توسعه مسالمت آمیز امکان پذیر است.  ۱۰۰ سال گذشته برای حزب کمونیست چین به منزله مقدمه آغاز فصل جدید تلاش های این حزب در مسیر هدایت همکاری های برد – برد چین با جهان است.

«حسین خلیفی» از ایرانیان مقیم چین که به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین با گروهی از خبرنگاران و خارجی های مقیم این کشور به دعوت وزارت فرهنگ چین از محل سکونت «مائو زدونگ» بنیانگذار حزب کمونیست در شهر «ین ان» «Yan’an» این کشور بازدید کرده بود، بر این باور است که علت اصلی موفقیت حزب کمونیست چین را باید در رهبری حزب جستجو کرد.

حزب کمونیست چین و ۱۰۰ سال تلاش برای توسعه
بازدید خارجی های مقیم چین از موزه یادبود شهر «ین ان»

او می گوید: شهر «ین ان» در آن شرایط خاص "پایه" و "نقطه شروع و عطفی" برای انقلاب چین شد. این شهر به عنوان خاستگاه انقلاب قلمداد می شود زیرا سرانجام خانه و پایگاهی برای حزب کمونیست و ارتش سرخ فراهم آورد که از چندین جنبه از جمله از نظر اتحاد ارتش و حزب و تشکیل جبهه اصلی علیه مهاجمان ژاپنی حایز اهمیت است.

خلیفی در مورد اهمیت این شهر در سیاست چین می افزاید: مائو بین سال های ۱۹۳۲ تا ۱۹۴۶ میلادی در این شهر سکونت داشته است. در آن زمان، «ین ان» عبادتگاه مردمان مشتاق و وطن پرست در سراسر کشور بوده است. حتی امروز نیز وقتی نام این شهر برده می شود، بسیاری از چینی ها معتقدند که این شهر یک قدرت جادویی دارد.

حزب کمونیست چین و ۱۰۰ سال تلاش برای توسعه
نمایشگاه عکس خبرنگاران خارجی از دوران انقلاب چین در شهر «ین ان»

وی ادامه داد: بعد از بازدید از مکان های مختلف شهر یکی از چیزهایی که نظر من را جلب کرد این بود که رهبران بزرگ که انقلاب های بزرگ را رقم می زنند ساده زیست و در عین حال عقیده راسخ به پیروزی داشتند.

خلیفی افزود: اصلاحات و عمل به شعارها، پایداری انقلاب ها را تقویت می کند، کاری که حزب کمونیست چین اکنون بعد از ۱۰۰ سال هم با عمل به این دو به پیشرفت رسیده است.

این فعال فرهنگی ایرانی مقیم چین می گوید: در حال حاضر، برخی سیاست‌بازان و رسانه های غربی واقعیت ها را در مورد چین و حتی ایران منعکس نمی کنند  و به سیاه نمایی می پردازند اما واقعیت این است که حزب کمونیست چین به عنوان موتور محرکه این کشور عمل کرده است.

حزب کمونیست چین و ۱۰۰ سال تلاش برای توسعه
ساختمان محل برگزاری نشست های حزب کمونیست در شهر «ین ان» چین


به گفته وی ، با توجه به تخریب رسانه های غربی در مورد واقعیت های چین و ایران، رسانه های ایرانی و چینی باید با تلاش بیشتر درجهت انعکاس واقعیت های دو کشور برایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha