مقابله با ویروس کرونا مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است

قصرشیرین - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا با توجه به برگزاری جلسات و تجمع‌های انتخاباتی در این شهرستان با شیب ملایم وجود دارد البته برای مقابله با ویروس کرونا همچنان نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس صادقی روز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل با موضوع پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار و نتیجه بعد از بررسی دقیق اعلام شد که از هیات‌های اجرایی،  نظارت و دستگاه‌های مختلف و حضور فعالانه مردم در ابن عرصه قدردانی می‌کنم ولی باید به جد مسایل کرونا را بررسی کنیم تا از شیوع پیک بعدی کرونا در امان بمانیم.

وی اظهار داشت: باید با جدیت تمام دستورالعمل‌های مربوط به مدیریت و کنترل بیماری را در شهرستان دنبال کرد تا سلامت مردم بطور کامل تضمین شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب نیز گفت: شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و گروه‌های شغلی یک و ۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت بوده و گروه‌های سه و چهار هم تعطیل هستند.

دکتر شهرام روشنی نژاد افزود : تمام ادارات شهرستان ماموریت‌های غیر ضرور کارکنان خود را لغو کرده و جلسات مهم نیز در فضای بسته و با حداقل نفرات برگزار شود.

او ادامه داد: تمام مدارس و مراکز تحصیلی و آموزشی و حوزه های علمیه سطح شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و برگزاری هر نوع آیین تجمعی عزا و شادی نیز ممنوع است و تبلیغات اسلامی موظف به اطلاع رسانی از طریق مداحان است تا مردم از حضور در مجالس ترحیم،  تشییع و ختم خودداری کنند.

روشنی نژاد اضافه کرد: دستورالعمل حضور کارمندان در محل کار به تفکیک ادارات خدمات رسان و سایر ادارات ابلاغ شده و  ادارات باید برابر این دستورالعمل از کارمندان خود به صورت حضوری و دورکاری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ممنوعیت تردد خودروها، ممنوعیت استفاده از پارک‌ها و بوستان ها، رعایت پروتکل بهداشتی توسط گروه های شغلی یک و ۲، مدیریت و جلوگیری از تجمع و ازدحام مردم در نقاط خاص شهری و روستایی، آگاهی رسانی و اقناع سازی عمومی برای استفاده از ماسک و پرهیز از سفرهای غیرضروری از طریق رسانه‌ها و  فضای مجازی از دیگر مصوبه‌های این جلسه برای شهرستان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب در خصوص انجام واکسیناسیون نیز گفت: در نوبت اول چهار هزار و ۸۴۱ دوز واکسن تزریق شد که ۶۰۷ مورد آن مربوط به کادر بهداشت و درمان، ۱۰۸ دوز برای پزشکان و کادر درمان مراکز درمانی بخش خصوصی، ۲ دوز برای غسالین، ۶۸ دوز برای جانبازان و چهار هزار و ۵۶ دوز هم برای گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا تزریق شده است.

وی ادامه داد: در نوبت دوم نیز تا روز گذشته یک هزار و ۸۹۰ دوز واکسن تزریق شده و امروز نیز ۹۱۲ دوز واکسن وارد شهرستان شده است.

روشنی نژاد یادآور شد: هر تعداد واکسن سهمیه ای که وارد شهرستان شده بلافاصله تزریق شده و تا امروز بیش از ۷۵ درصد از جمعیت سنی بالای ۷۰ سال شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ویروس جدید شیوع یافته یک ویروس هندی موسوم به دلتا است که در استان کرمانشاه هم هنوز مشاهده نشده ولی از خصوصیات آن سرایت سریع است و هر شخص بیمار می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را آلوده کند که باید در این خصوص مراقب باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب تاکید کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ویروس هندی خطرناکترین و مسری ترین ویروس جهش یافته کرونا است لذا از مردم خواسته شده حتی با وجود تزریق واکسن هم از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: امروز برخی از نقاط کشور در حال قرمز شدن از لحاظ وضعیت کرونایی هستند که احتمال سرایت ویروس جدید زیاد است لذا از مردم و مسوولان می خواهیم شبکه بهداشت را در ادامه مسیر کمک کنند تا وضعیت شهرستان  قرمز نشود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha