استانداری اعتبارات لازم برای رفع مشکلات آب کرمانشاه را اختصاص می‌دهد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به خشکسالی و مشکلات کمبود آب در شهر کرمانشاه گفت: تلاش مجموعه استانداری اختصاص اعتبارات و امکانات لازم به شرکت آب و فاضلاب برای رفع مشکلات مربوط به قطعی آب در شهر کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت استان از لحاظ منابع آبی بحرانی است که در این شرایط همه باید به شرکت آبفا استان کمک کنیم که مشکلات مردم در این زمینه هر چه بیشتر، کمتر شود.

وی اظهار داشت: در جلسه چند روز پیش مقر  شد که تمام چاه های موجود در دستگاه های اجرایی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد و در این زمینه هیچ دستگاه های نباید از این موضوع کوتاهی و ممانعت به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در زمان بحران است که توان مدیران مشخص می شود، گفت: در زمان عادی مدیریت یک موضوع عادی است اما در زمان بحران است که میزان توان، پیگیری و جدیت مدیران سنجیده می شود.

فخری افزود: با تاکید بر ضرورت تجمع امکانات در زمان بروز بحران، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را در زمان بروز بحران و حوادث پیش‌بینی نشده در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

براساس اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است در حالیکه این سرانه در کشور ۱۷۰ لیتر و در دنیا ۱۵۰ لیتر است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha