شهرداری مشهد مکلف به تشکیل کمیسیون رفع موانع شد

مشهد- ایرنا- شهرداری مشهد با مصوبه اعضای شورای اسلامی این شهر، موظف به تشکیل کمیسیون رفع موانع برای بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های مشکل‌دار شد.

به گزارش ایرنا در نشست علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تشکیل کمیسیون رفع موانع تولید مصوب شد و بر اساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور بررسی مشکلات و تعیین تکلیف در خصوص چگونگی رفع موانع ایجاد شده در پروژه های ولیعصر، میدان بار نوغان، ملک آباد، سلمان، امین، سیتی استار، جهان مال، حافظ ۱، فرشته، آفتاب، چشم‌ انداز و طرق، ظرف یک هفته نسبت به تشکیل کمیسیونی به ریاست شهردار و متشکل از معاون مالی و پشتیبانی، معاون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، معاون شهرسازی و معماری، مدیرکل حقوقی شهرداری، یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و ۲ نماینده از دستگاه های نظارتی با معرفی رییس کل دادگستری استان، به عنوان رییس شورای دستگاه های نظارتی استان، اقدام و حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، موضوعات مربوط را تعیین تکلیف نهایی کند.

همچنین در جلسه علنی امروز لایحه اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا در ۶ ماهه اول سال جاری بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه شهرداری مشهد اجازه یافت تا به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و مساعدت به شهروندان، نسبت به اجرای اقدامات حمایتی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی نظیر ارائه تخفیف در قراردادهای شهرداری، تخفیف در عوارض و تخفیف ۵۰ درصدی در اجاره بهای ماهانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری اقدام کند.

در ادامه جلسه علنی امروز، در راستای تشویق و ترغیب اهالی بافت فرسوده آبکوه به منظور استفاده از مصوبه بسته تحقق پذیری اصلاح، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده، بسته‌های تشویقی مصوب شد و بر این اساس در صورت انجام تهاتر، تجمیع و درجاسازی و یا واگذاری ملک که منجر به تخریب بنای گذشته شود، بدهی های مربوط به اعیان گذشته، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شود.

همچنین طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است، تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به اعطای تسهیلات تکمیلی مازاد بر تسهیلات تشویقی مندرج در این مصوبه، به مالکان ۲۰ پروژه تجمیعی با حداقل مساحت ۲۰۰ مترمربع و یا قطعات تهاتری شهرداری واقع در بافت آبکوه، که عوض املاک متقاضیان همین بافت واگذار می‌شود، به عنوان پیشگام در هر محله هدف بازآفرینی، اقدام کند.

تغییر نام یک بلوار، نامگذاری یک معبر و درج یک زیرنویس از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.

بر این اساس تغییر نام بلوار شهید محمود صابری، جنب بیمارستان امام رضا (ع) در منطقه هشت به نام شهدای مدافع سلامت، نامگذاری معبر سرافرازان ۴۹ در منطقه ۹ با حفظ شماره به نام شهید محمود صابری و درج زیرنویس "یادمان مدافعین سلامت" بر تابلو بوستان جامی، جنب ساختمان سازمان نظام پزشکی در منطقه ۱ مصوب شد.

همچنین در جلسه علنی امروز شورای شهر، محمد حاجیان، عضو شورای اسلامی شهر بابت عدم تحویل‌گیری معوض ۱۲ هکتاری بوستان طرق از محمدرضا کلایی، شهردار مشهد سوال کرد. ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha