۳۶۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان تاکنون در برنامه سنجش  شرکت کردند

تهران-ایرنا- رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت:۳۶۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پنج روز گذشته در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی افزود: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پنج روز گذشته است و در این مدت و باوجود شرایط کرونایی استقبال خانواده‌ها از این برنامه بسیار خوب بوده است.

وی افزود: شهرستان‌های تهران، شهر تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، مرکزی و کرمانشاه به ترتیب بیشترین نوبت‌گیری پایگاه‌های سنجش در سال ۱۴۰۰ را داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و  پرورش گفت: تاکنون استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان، لرستان، شهرستان‌های تهران، چهارمحال بختیاری، شهر تهران و آذربایجان غربی نیز به ترتیب بیشترین میزان سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

حسینی با بیان این که غربالگری و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی از سال ۹۶ به برنامه سنجش اضافه شده است گفت: در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است.

وی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در پنج استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

به گزارش ایرنا، برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جای‌دهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌شود.

سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی‌ها از ۳۰ خرداد ماه آغاز شده است و در مهر ماه نیز برای اتمام پوشش دانش آموزان تداوم دارد.

برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی آغاز شد و در سال ۹۸ به پوشش ۹۷.۶ درصد رسید.

به گفته حسینی رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سال گذشته و باوجود شرایط کرونایی ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند و برای سال جاری پوشش ۹۹ درصدی هدف‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha