۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84386273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های قضایی دادگستری تایباد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس دادگستری تایباد گفت: پارسال ۲۳ هزار و ۶۳۶ فقره پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

حسن رضایی منفرد روز دوشنبه همزمان با هفته قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته به ۱۰۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان رسیدگی شد و در حال حاضر مدت زمان متوسط رسیدگی به هر پرونده در تمامی حوزه های این شهرستان ۱۰۵ روز می باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون پنج جرم نخست ارتکابی این شهرستان به ترتیب شامل جرایم مرتبط با سرقت، توهین، نزاع دسته جمعی، تصادف و رانندگی بدون مدارک معتبر است که بیشترین تعداد را در این شهرستان دارند.

رییس دادگستری تایباد گفت: در این مدت ابلاغ الکترونیکی به طرفین پرونده های قضایی شهرستان تایباد نسبت به سال قبل از آن ۸۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همزمان با شیوع کرونا در تایباد ۱۰۰ درصد زندانیان واجد شرایط اخذ مرخصی در مرخصی به سر بردند و از سال گذشته تاکنون ۲۹۷ زندانی غیرعمد به همت خیران، ستاد دیه استان و جلب رضایت شاکیان به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رضایی منفرد ادامه داد: به همت امامان جمعه، علما، روحانیون و معتمدان، میزان طلاق در این شهرستان کاهش یافته ولی با شیوع کرونا که تبعات منفی بسیار در بروز برخی دعاوی خانوادگی داشت، میزان طلاق در این منطقه افزایش یافت.

وی گفت: بیکاری، اعتیاد، ازدواج در سنین پایین، دخالت والدین در زندگی زوجین و عدم احساس مسوولیت زوج نسبت به خانواده از مهترین موضوعات و پرونده های قضایی در حوزه دعاوی خانوادگی این شهرستان است.

رییس دادگستری تایباد افزود: همچنین در سال گذشته به همت امامان جمعه و علما و روحانیون این شهرستان در قالب "گروههای همیاران شوراهای حل اختلاف" ۸۰ درصد پرونده های ارجاع شده منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ خانواده زندانی این شهرستان زیرپوشش برنامه های حمایتی انجمن حمایت از زندانیان تایباد قرار دارند ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه هزار سبد غذایی به ارزش هفت میلیارد ریال بین خانواده های زندانیان این شهرستان توزیع شده است.

رضایی منفرد گفت: در حال حاضر ۱۱ زندانی محکوم به پرداخت مهریه و جرایم مالی در زندان این شهرستان به سر می برند که برای آزادی آنها ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha