۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84386285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در سمنان ۲۹ درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: فوتی‌های ناشی از تصادف‌ وسایل نقلیه در این استان در سال گذشته ۲۱۳ نفر بود که در مقایسه با ۲۹۸ نفر فوتی سال ۹۸ با کاهش ۲۹ درصدی مواجه بود.

مهدی نوروزی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در  گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سه ماه نخست امسال ۶۳ نفر و در مدت مشابه پارسال، ‌۵۶ نفر بر اثر تصادف در محدوده استان سمنان جان خود را از دست داده‌اند.
به گفته وی تعداد فوتی‌های تصادف ها در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان، ‌۱۳درصد افزایش یافته است.
نوروزی ادامه داد: تعداد تصادف جرحی سال ۹۸ که منجر به مراجعه به پزشک قانونی شد، پنج هزار و ۸۱۱ مورد بود.
وی ادامه داد: آمار مذکور در سال ۹۹ با کاهش ۲۶ درصدی به یک هزار و ۳۰۶ مورد رسید.  
این مقام مسوول اضافه کرد: تعداد تصادفات جرحی در سه ماه نخست سال ۹۹ در استان سمنان، یک هزار و ۱۰۲ مورد بود.
وی این آمار را در سال جاری یک هزار و ۲۳۷ مورد خواند و گفت: تعداد تصادف‌های جرحی در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این استان، ۲۳ درصد افزایش یافته است.
افزایش حجم سفرها و ترددهای در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود شرایط شیوع کرونا در کشور از جمله علل افزایش آمار تلفات و صدمات جرحی حوادث رانندگی در سمنان است که مدیرکل پزشک قانونی این استان به آن اشاره کرد.
نوروزی به افزایش ۱۰۰ درصدی شمار متوفیان ناشی از غرق‌شدگی در سال ۹۸ تا ۹۹ اشاره و عنوان کرد: آمار مذکور در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش داشت و این روند امسال نیز ادامه داد.
وی اشاره‌ای به شمار متوفیان ناشی از غرق‌شدگی نداشت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: امسال ۲ نفر در اثر گازگرفتگی در استان سمنان جان خود را از دست دادند.

هفته اول تیرماه به مناسبت شهادت شهید دکتر بهشتی و یارانش به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

بیشترین تصادفات استان سال ۹۹ در سه جاده استان محور جنوبی سمنان به دامغان با ۳۵۸ مورد ، محور شمالی دامغان به سمنان با ۲۹۵ مورد و میامی به سبزوار با ۲۵۷ مورد بود.

سال گذشته بیشترین فوتی در محور جنوبی آرادان به سرخه با ۱۸ نفر، محور جنوبی میامی به سبزوار با۱۵ نفر و محور شمالی دامغان به سمنان با ۱۱ نفر بود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha