الحشد الشعبی: حق پاسخ به حملات آمریکا را برای خود محفوظ می‌دانیم

تهران – ایرنا – الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق به دنبال حمله شب گذشته جنگنده های آمریکا به نیروهای الحشد در مرز عراق و سوریه با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی المیادین ، الحشد الشعبی در ارتباط با حمله آمریکا علیه نیروهایش در غرب استان الانبار بر تحت پیگرد قرار دادن عوامل این حمله در سرزمین عراق تاکید کرد.

بیانیه مزبور تجاوز صورت گرفته را در چارچوب تضعیف عراق و نیروهای امنیتی کشور و الحشد و تقویت گروه های تروریستی توصیف کرد.

جنگنده های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

ائتلاف سیاسی فتح نیز در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست.

احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف فتح در توییتی نوشت: حمله ظالمانه جنگنده های آمریکایی به مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آنها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

اسدی افزود: خون هایی که جاری شد به خشم عراقی ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد.

همچنین کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اعلام کرد که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیماهای آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد.

این گروه مقاومت عراقی اسامی شهدا را حسین علی عبد الحسین صالح البیضانی، کرار سعد حمدان جلوب المحمداوی، کرار عبدالعزیز زینل الشبکی، محمد رومی ماجد محاسن الفرطوسی اعلام کرد.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور در بیانیه ای اعلام کرد حمله جنگنده های آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق است.

ائتلاف سیاسی فتح عراق نیز امروز در بیانیه ای این حمله را «واکنش به رژه روز شنبه الحشد» دانست و ادامه گفت و گوهای راهبردی عراق با آمریکا را «اتلاف وقت» خواند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha