۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84386420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز پزشکی قانونی شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مرکز پزشکی قانونی شهرستان مه‌ولات در استان خراسان رضوی روز دوشنبه طی مراسمی راه اندازی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در این مراسم گفت: پزشکی قانونی این استان سالانه ۱۷۰ هزار مراجعه کننده دارد که از این تعداد حدود ۵۴ هزار پرونده مربوط به نزاع شامل همسر آزاری، کودک آزاری، نزاع خیابانی و درگیری های دسته جمعی است و سالانه حدود ۲۵ هزار مصدوم تصادفی، معاینه می‌شوند و دیگر پرونده‌ها در زمینه روان پزشکی، تحمل کیفر، سقط جنین و دیگر موارد است. 

دکتر سید آریا حجازی افزود: این معاینات در ۲۵ مرکز این استان انجام می شود و حدود ۳۰۰ جسد مورد معاینه و بررسی کارشناسی قرار می گیرد که در صورت نیاز، کالبد شکافی می شوند.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در استان خراسان رضوی، حدود ۲۵۰ کارمند در ۲۵ مرکز دارد که چهار مرکز در شهر مشهد و دیگر مراکز در سایر شهرستان ها فعالیت دارند. کارکنان مراکز مشهد به صورت شبانه روزی در بخش های معاینات، کمیسیون ها و آزمایشگاه  فعالیت می کنند.

امام جمعه مه‌ولات هم در  این مراسم گفت: یکی از ارکان مهم عدالت در جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه است و مهمترین هدف و آرمان حاکمیت دینی، توسعه عدالت در جامعه می‌باشد.

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که  هر مسوولی که پشت میز ریاست در پی اجرای عدالت نباشد، تصدی مسوولیت برایش مشروعیت ندارد و آن طاغوت است و افتتاح ساختمان پزشکی قانونی در مه‌ولات یک اقدام موثر در اجرای عدالت در این شهرستان است.

در این مراسم دکتر ریحانه سرابی به عنوان رییس اداره پزشکی قانونی این شهرستان معرفی شد. 

مرکز پزشکی قانونی شهرستان مه‌ولات در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع احداث شده است.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha