نایب رییس مجلس به مقام شامخ شهدای سردشت ادای احترام کرد

مهاباد- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز، دوشنبه در سفر به شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی با حضور در مزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد که محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان اجرایی استان وی را همراهی می کند به مناسبت هفتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور در مزار شهدای این شهرستان با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای این شهرستان به ویژه شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان را گرامی داشت.

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر این شهرستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

در خلال حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی در شهرستان مرزی سردشت جمعی از اهالی این شهرستان به بیان مطالبات خود در زمینه های مختلف از جمله مشکلات مصدومان شیمیایی، بیکاری و نبود مراکز تولیدی و اشتغالزا، کمبود زیرساخت های عمرانی به ویژه جاده و مشکل کولبری پرداختند.

رژیم بعثی عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha