خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم کرونا برنامه‌ریزی کرده است

مشهد- ایرنا- دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی برنامه‌ریزی مناسبی را به منظور مقابله با موج پنجم کرونا انجام داده و از آمادگی لازم برای استفاده از تمام ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی این دانشگاه برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی برخوردار است.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای این دانشگاه افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در برخی از مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور، به گونه ای برنامه ریزی شده تا در صورت مواجهه با موج پنجم کرونا، خدمات دهی به شهروندان به شکل مطلوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات و اقلام حفاظتی مورد نیاز توسط معاونت غذا و دارو در حال انجام است، گفت: تمامی آزمایشگاه های زیر پوشش بخش دانشگاهی و غیردانشگاهی نیز در حال آماده سازی و افزایش ظرفیت برای ارائه خدمات در صورت نیاز احتمالی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام برنامه ریزی برای واکسیناسیون گروه های مختلف از جمله سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان گفت: بر این اساس از معاونت بهداشت دانشگاه خواسته شده است تا نسبت به افزایش تعداد مراکز تجمیعی به منظور بلا بردن ظرفیت واکسیناسیون اقدام کنند.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ پایگاه واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف مشهد مقدس فعال است، افزود: از این تعداد، هشت پایگاه تجمیعی و یک پایگاه خودروی است که مراکز تجمیعی با مشارکت سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها به منظور گسترش خدمات رسانی و سهولت در دسترسی شهروندان راه اندازی شده و در برخی از این مراکز ظرفیت تا ۲۰ هزار واکسیناسیون در روز فراهم شده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فعالیت ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ مرکز در مشهد و ۱۸ مرکز نیز در شهرستان های زیر پوشش آماده خدمات رسانی به مراجعان هستند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا، به ویژه نوع جهش یافته آن تاکید کرد و گفت: در کنار آمادگی کامل حوزه بهداشت و درمان، همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین راهکار برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا به شمار می رود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام قرار دارند.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسید و تا کنون ۲ میلیون ۸۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۴ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۱۴ دوز رسید.

از دیروز تا امروز ۸ تیر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

اکنون ۶۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha