بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه تامین قیر رایگان تصویب شد

تهران -ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح استفساریه تامین قیر رایگان در سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی امروز -سه‌شنبه - با در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح استفساریه بند (ز) تبصره (۱) ماده ۱۰۰ قانون بودجه ۱۴۰۰، با ۱۸۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

«سیدکاظم دلخوش اباتری» به عنوان نماینده متقاضی  این طرح استفساریه  برای در اولویت قرار گرفتن آن  اظهار داشت: این مشکل از ۴ سال گذشته آغاز شده و باید در شرایط کنونی برای رفع مشکلات آینده حل شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: بند (ز) تبصره ۱ ماده ۱۰۰ در بودجه ۱۴۰۰ تصویب شده و وقتی ابلاغ شد وزیر نفت اعلام کرد جز ۲بند بتبصره ۱ دارای اشکالاتی است، سپس به دنبال جلساتی که برگزار کردیم این ایراد مبنی بر اینکه مازاد نفت در ۶ ماه دوم سال پرداخت می‌شود بنابراین نمی‌تواند مشکلی را حل کند، را به صورت مکتوب ارائه دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس این موضوع ما این استفساریه را تهیه کردیم که بعد از اعلام وصول روز گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه با قاطعیت رای آورد بنابراین اگر امروز نیز مورد موافقت مجلس قرار گیرد، فردا اصل آن را به رای خواهیم گذاشت که در پی آن وزیر نفت موظف می شود مبلغ ۱۵ هزار میلیارد را از اول فروردین ماه پرداخت کند.

«مالک شریعتی نیاسر »به عنوان نماینده مخالف در اولویت قرار گرفتن طرح قیر رایگان گفت: اصل این موضوع در کمیسیون تلفیق به دقت بررسی شده و در صحن علنی نیز رای آورد ضمن اینکه با اعمال ماده (۱۰۰) مشابه این موضوع را در گذشته نیز داشته‌ایم که با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد.

نماینده مردم تهران بیان داشت: هم اکنون با وجود طرح‌های مهمی همچون شفافیت که در دستور کمیسیون آیین‌نامه داخلی قرار گرفته و به دلیل درخواست نمایندگان برای دو فوریت قرار دادن، بررسی آن با تأخیر مواجه شده یا سایر طرح‌های اقتصادی که از مطالبات جدی مردم بوده، همچنین ترخیص کالاهای اساسی از گمرک مانند برخی تجهیزات مورد نیاز عمل جراحی بیماران سرطانی بر این طرح ارجحیت دارند.

همچنین در این نشست «سید البرز حسینی» در اخطاری با اسناد به اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: وضعیتی پیش آمده که وزیر فکر می کند جلوی خانه خودش آسفالت دارد و جای دیگری به آسفالت نیاز ندارد.  بخشی از پروژه ها به خاطر یک تصمیم متوقف شده و این به دیگر ساختار کشور آسیب می زند. قریب به ۶۰ درصد رویه های آسفالتی راه های مواصلاتی خراب شده، به ۱۵۰ هزار تن قیر نیاز است تا ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آماده شده را آسفالت کنیم. ۳ ماه از فصل کاری در استان ها گذشته و با توجه به آب و هوای ۱۵ استان شمال غرب و غرب کشور این اقدام باید در شرایط فعلی انجام گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha