سرقت کابل‌، عامل اصلی خسارت به لوازم برقی مردم گلستان است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که موثرترین عامل وارد شدن خسارت به لوازم الکتریکی منازل، سرقت کابل‌های برق است.

علی‌اکبر نصیری روز سه‌شنبه در نشست خبری با خودداری از اعلام تعداد و میزان این سرقت ها گفت که قطعی برنامه ریزی شده برق برای مدیریت مصرف تاثیر زیادی در بروز این خسارت ها ندارد.

وی بیان کرد: با وجود تاثیر کم قطعی برق در وارد شدن خسارت به لوازم برقی منازل، سال گذشته از مجموع ۲۲۸ پرونده تشکیل شده برای پرداخت خسارت نوسان برق در گلستان به ۱۶ مورد یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال پرداخت گردید و بررسی بقیه پرونده ها ادامه دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیشترین سرقت کابل های برق استان مربوط به کلاله و گرگان است.

نصیری به کمبود برق گلستان در روزهای گرم سال اشاره کرد و گفت: قطعی برنامه ریزی شده برق از اول تیرماه در استان آغاز شده و تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سقف تعیین شده مصرف برق گلستان در روزهای گرم بین ۹۵۰ تا هزار مگاوات ساعت و مصرف مشترکان استان حدود هزار و ۴۰۰ مگاوات است که جبران این کمبود با قطعی برق مشترکان امکان پذیر است.

گلستان ۶۲۵ هزار مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۷۴ مشترک تجاری، ۳۶ هزار و ۶۰۰ مشترک عمومی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ مشترک کشاورزی و سه هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha