برداشت زرد آلو در آذربایجان غربی آغاز شد

۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲
کد خبر: 84387204
برداشت زرد آلو در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت زردآلو از سطح سه هزار و ۹۰۰ هکتار از باغ های استان آغاز شد.

 جعفر وحدت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی بهار امسال و سرمازدگی محصول زردآلو در هنگام گل دهی در تعدادی از شهرستان های استان میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و ۳۰ درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ارقام بومی عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه، شکر پاره و سفید ارومیه جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ‌های آذربایجان‌غربی است.

وی اظهار داشت: بخش اعظمی از این محصول در شهرهای ارومیه،ماکو، خوی، سلماس و شاهین دژ تولید می‌شود.

وحدت بیان کرد: بخشی از محصول نیز به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان‌های کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

زردآلوی تولیدی استان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی آذربایجان غربی بیش از ۱۲۰ هزار هکتار به ایجاد باغ‌های میوه اختصاص یافته و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب و گلابی پاییزه، میوه‌های مناطق نیمه‌گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha