۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84387492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان سمنان ظرفیت میزبانی مسابقات کوهنوردی را دارد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و تقویت زیرساخت‌ها ظرفیت میزبانی از مسابقات کوهنوردی را دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی مرادی روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سالانه هیات کوهنوردی استان سمنان اظهار داشت: سمنان با توجه به ظرفیت‌هایی که در رشته کوهنوردی دارد می‌تواند رویکرد توسعه‌ای داشته و قهرمان پروری و استعدادیابی در این استان مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: استعدادیابی در سنین پایه و دوران مدرسه نقش مهم در قهرمان‌پروری دارد و باید همکاری بین آموزش و پرورش با هیات‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان بیش از پیش تقویت شود.
وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در حد بضاعت تلاش می‌کند با تامین اعتبار از هیات های ورزشی به ویژه کوهنوردی حمایت کند.
مرادی با اشاره به برخی موانع قانونی تصریح کرد: برخی موانع قانونی موجب می‌شود تا در حد انتظار توجه به هیات‌ها محقق نشود.
وی بیان کرد: هیات کوهنوردی استان سمنان جزو معدود هیات‌هایی است که شمار ورزشکاران سازمان‌ یافته‌اش سال گذشته نسبت به سال ۹۸ با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش یافت.
وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شمار ورزشکاران سازمان‌یافته در استان سمنان شد که البته در سراسر کشور با شیوع کرونا شمار ورزشکاران سازمان‌یافته کاهش یافت‌.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ماهیت و جنس فعالیت رشته کوهنوردی که برخوردی نیست از عوامل اصلی افزایش شمار ورزشکاران سازمان‌یافته در این رشته ورزشی است.
به گزارش ایرنا، تعداد ورزشکاران زیر پوشش و عضو کمیته خدمات درمانی ورزشی در استان سمنان ۱۵ هزار و ۳۳۵ نفر است.
گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha