۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84387527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف سوخت سی ان جی در استان همدان ۱۴ درصد افزایش یافته است

همدان- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) استان در سه ماه نخست امسال ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

«امین روستایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۲ میلیون و ۳۲۲ هزار متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷ میلیون و ۹۲  هزار متر مکعب بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) دارد، اظهار داشت:  این رقم خبر از افزایش پنج میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده (cng) در بخش حمل و نقل استان همدان را می‌دهد.

روستایی عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۳۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست ازسال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل هستیم.

روستایی افزود: از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی.ان.جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی.ان.جی) است.

وی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی و به تازگی خودروهای اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد.  

روستایی تصریح کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بار که این روزها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می کند.

استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha