۳۰۰ کارشناس به مشاوران دادگستری خراسان رضوی افزوده می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس هیات مدیره مرکز مشاوره کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ۵۵۸ کارشناس در این استان فعال هستند که به‌زودی ۳۰۰ نفر دیگر نیز که آزمون را پشت سرگذاشته و در مرحله مصاحبه هستند، به این تعداد افزوده خواهند شد.

حمیدرضا جعفری روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پارسال ۱۲۶ تخلف مربوط به کارشناسان مشاوره در استان رخ داد که بیشتر آنها مربوط به پاسخگو نبودن به موقع در پرونده و یا اظهار نظر ناقص بود و به عنوان مثال در یک پرونده که سه بند آن نیاز به اظهار نظر داشته در ۲ بند اظهارات کارشناسی انجام شده بود.

وی ادامه داد: آمادگی داریم در صورتی که ستونی در نشریات، روزنامه‌ها و رسانه‌های استان به موضوع مشاوره و پاسخ کارشناسی اختصاص یابد، جوابگوی سوالات شهروندان باشیم.

رییس هیات مدیره مرکز مشاوره کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی گفت: در بررسی پرونده ها بخصوص در تصادفات بعضا به مواردی برخورد کردیم که تعدادی از شهروندان در حیطه تصادف ساختگی و گرفتن بیمه فعالیت می‌کردند و حال آنکه اگر سامانه بیمه‌ها متمرکز باشد به راحتی از پرداخت خسارت بیمه تصادفات ساختگی جلوگیری می‌شود.

جعفری ادامه داد: فعالیت کارشناسان مرکز مشاوره، فقط اظهار نظر کارشناسی نیست و در بسیاری از موارد، جنبه پیشگیری از بروز اتفاق هم دارد.

وی افزود: تقاطع بلوار میثاق و بزرگراه آزادی به علت اینکه عرصه پل عابر پیاده آن اشتباه بود، منجر به تصادفات بسیاری می‌شد که با انعکاس اشکالات و اقدام شهرداری اصلاح شد و بعد از اصلاح آن تا کنون پرونده تصادفی در آنجا باز نشده است. در حوزه خطوط دوچرخه سواری ایجاد شده در شهر مشهد نیز آمار تصادفات به صورت تصاعدی در حال زیاد شدن است که موارد اشکالات را شناسایی و منعکس کرده ایم تا با رفع آنها تصادفات کاهش یابد.    

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی هم گفت: در بعضی رشته ها کارشناس کافی نداریم و باید نسبت به تامین کارشناس اقدام نماییم.

سیدامیر مرتضوی افزود: رتبه بندی کارشناسان بر اساس سابقه، تجربه و تعهد آنها نقش مهمی در بررسی دقیق تر و پیشگیری از طولانی شدن پرونده ها ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نظر کارشناسی نقش مهمی در صدور رای قاضی دارد، افزود: کارشناسان و مشاوران بازوی دستگاه قضایی هستند و با توجه به تنوع و تغییرات جرائم، آموزش‌های آنها باید مستمر و به روز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha