بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد سرخس - مازندران در کمیسیون اقتصادی

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران که پیش از این توسط شورای نگهبان رد شده بود،‌در کمیسیون بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگاران گفت: بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ارجاع شده از صحن علنی مجلس با حضور رییس انجمن حسابداران، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان نیروهای مسلح در جلسه امروز کمیسیون ادامه یافت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در نشست امروز مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از سازمان حسابرسی کل کشور، نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌ها تشکیل شود و متن مشترک که نظر صحن مجلس را تامین کند تدوین و به کمیسیون اقتصادی ارائه نمایند.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: در این جلسه همچنین استفساریه ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این متن ابهام موجود را برطرف نمی‌کند. به همین دلیل مقرر شد در خصوص متن پیشنهادی جایگزین که نظر شورای نگهبان و هدف طراح را تامین کند مجددا نشستی برگزار شود.

وی بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران را دستور کار بعدی کمیسیون اقتصادی عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان اطلاعات و توجیهات پیوست هر دو لایحه را قانع کننده ندانسته و آنها را رد کرده است.

مرحبا ادامه داد: شورای نگهبان در جریان بررسی‌های خود، لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی را با استناد با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران را به دلیل ناکافی بودن اطلاعات رد کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقرر شد دو گزارش مجزا با توجیهات، توضیحات و اطلاعات کافی مورد نیاز درباره این مناطق تهیه شود.

 به گفته نماینده مردم‌ آستارا در مجلس در زمینه لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی نمایندگان استان گیلان پیشنهاد تغییرات در متن تبصره  را داشتند که مقرر شد در این زمینه نظر شورای نگهبان نیز اخذ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha