۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84387911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت آینده برنامه‌ریزی دقیقی در تامین مسکن داشته باشد

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: دولت آینده برنامه‌ریزی دقیق، علمی و منظمی برای کاهش آلام جامعه در زمینه تامین مسکن داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد روز سه شنبه در نشست هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز کردستان اظهار داشت: دولت در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی در زمینه تامین مسکن نداشت که همین مساله موجب عذرخواهی رییس جمهوری از مردم شد.
وی افزود: افزایش یکباره و شدید قیمت زمین و مسکن باعث شد تا خانه‌دار شدن برای بخش بزرگی از جامعه از جمله جوانان و اقشار کم درآمد به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: این شرایط وضعیت را برای مسکن دار کردن قشرهای مختلف برای متولیان امور مسکن ویژه در بخش حمایتی دشوار کرده است ولی غیر ممکن نیست.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با تاکید بر اینکه نقش مردم را در این زمینه نمی توان نادیده گرفت، اظهار داشت: مردم بزرگ ایران مردم نوعدوست و علاقمند به ارائه خدمت هستند که خیرین مسکن ساز به عنوان نهادی جوان می‌تواند حمایت‌های مردمی را به این بخش هدایت کند.
وی به عملکرد مطلوب انجمن در استان اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلاتی برای فعالیت انجمن های خیریه مسکن ساز در کشور در چارچوب قانون فراهم شده است تا به رسالت خود عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مساله مسکن را نیاز اولیه انسان برشمرد و گفت: در فرهنگ ایرانی، افراد فاقد مسکن بیشتر از هرچیزی آبرویشان در معرض خدشه و لطمه قرار دارد و به همین دلیل ساخت مسکن برای این قشر بسیار مهم و از ضروریات و اولویت‌های بنیاد مسکن است.


احداث و کمک به خرید ۲۰۴ واحد مسکونی توسط خیرین مسکن ساز
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کردستان هم در این نشست اظهار داشت: این انجمن از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در استان آغاز کرده است که هدف اصلی آن کمک به تامین سرپناه برای خانواده‌های محروم و کم درآمد جامعه است.
مجید شاه اویسی افزود: تاکنون ۱۵۱ واحد مسکن در روستاها و ۵۱ واحد در شهرهای استان احداث و یا به خرید آن کمک شده است.
وی اضافه کرد: برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول در شهرها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات بصورت بلاعوض پرداخت می‌شود.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمودند.
استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha