کاهش استفاده از ماسک در کرمانشاه نگران‌کننده است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در استان را بسیار نگران‌ کننده دانست و گفت: با ادامه این روند ورود به پیک پنجم کرونا محتمل است.

به گزارش ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: باوجود سیر کاهشی کرونا در کل کشور، برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و بوشهر با افزایش شمار مبتلایان مواجه هستند.

وی اظهار داشت: این امر زنگ خطری برای کشور و حتی استان ما می باشد که با روند افزایشی مبتلایان در روزهای آینده مواجه شویم.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در پی تجمعات و شلوغی ۲ سه هفته اخیر احتمال ورود استان به پیک پنجم کرونا وجود دارد.  

وی افزود: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان کاهش چشمگیری دارد، با وجود این شرایط و با توجه به شلوغی هفته اخیر و قبل از انتخابات، نسبت به اوج گیری دوباره کرونا در استان نگرانیم.

مرادی در پایان گفت: روند اجرای واکسیناسیون کرونا در استان بسیار مطلوب است و اکنون در کشور رتبه اول را به لحاظ تزریق واکسن داریم.

به گزاش ایرنا، شهرستان های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، گیلانغرب و پاوه از امروز (نهم تیر) در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و صحنه در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس این گزارش، وضعیت شهرستان های جوانرود و گیلانغرب نسبت به رنگ بندی چهارم تیر ماه از زرد به نارنجی تبدیل شده است.

هم اکنون ۳۲۴ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان باختگان استان نیز از ابتدای شیوع کرونا به هزار و ۹۰۷ نفر رسیده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha