۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84388339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 84388339
خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

سنندج - ایرنا - برگزاری اولین کارگاه آموزشی و تفریحی موج سواری با پارو در سنندج، پلمپ خانه‌ مسافر غیرمجاز در بانه و جلسه تخصصی مدیرکل میراث فرهنگی با رییس پلیس فتای استان سه خبر کوتاه از میراث فرهنگی کردستان است.

به‌ گزارش ایرنا، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان در حاشیه اولین کارگاه آموزشی و تفریحی موج‌سواری با پارو در محل دریاچه سد وحدت سنندج اظهار داشت: این ورزش مفرح سابقه ۲۰۰ ساله در دنیا دارد که علاوه بر هیجانی و مفرح بودن برای تمامی سنین نیز مناسب است.

یعقوب گویلیان افزود: موج‌سواری با پارو (پدل برد) در آب‌های آرام، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریا قابل اجرا بوده است، بر همین اساس سد وحدت سنندج برای اجرای اولین دوره این ورزش مفرح انتخاب شد که مورد استقبال علاقه مندان این ورزش واقع شد.

وی عنوان کرد: این دوره با شرکت ۴۰ نفر آقا و خانم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای معرفی این ورزش تفریحی و همچنین جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان برگزار شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی کردستان عنوان کرد: اولین دوره آموزشی و تفریحی موج‌سواری با پارو با ۱۲ قایق مخصوص این ورزش و با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان، انجمن ورزش‌های موج‌سواری ایران، سازمان آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی و این اداره‌ کل اجرا شد.

خانه‌مسافر غیرمجاز در شهرستان بانه پلمب شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از پلمب یک واحد خانه ‌مسافر غیرمجاز و متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با وصول استشهادیه محلی مبنی بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش همسایه‌ها توسط مالک واحد متخلف و پس از هماهنگی با اداره نظارت بر اماکن‌عمومی این واحد غیرمجاز پلمب شد.

سعدالله رحیمی‌خواە افزود: پس از پلمب واحد متخلف پروندە آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.

وی یادآور شد: فعالیت خانه‌مسافر در شهر بانه به صورت کامل ممنوع بودە و در صورت دریافت شکایت همشهریان یا مشاهده توسط کارشناسان نظارت، این خانه‌ها بر اساس قوانین و مقررات جاری با همکاری ادارە ‌نظارت بر اماکن ‌عمومی پلمپ و پروندە متخلفین برای اجرای قانون تحویل مراجع قضایی می‌شود.

استفاده اصولی از فضای مجازی موجب معرفی جادبه‌های گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جلسه تخصصی با رییس پلیس فتای استان گفت: استفاده اصولی و صحیح از فضای مجازی می‌تواند زمینه رشد، توسعه و معرفی بهتر جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان را فراهم سازد.

خبرهای کوتاه از میراث فرهنگی کردستان

یعقوب گویلیان، اجاره خانه و برگزاری تورهای گردشگری به صورت غیرمجاز را ۲ مشکل اساسی در استان و کشور برشمرد و اظهار داشت: نگرانی اصلی فعالیت بدون ضوابط و مقررات افراد سودجو در زمینه اسکان مسافران و برگزاری تورهای غیرمجاز و تبلیغات آنها در فضای مجازی است که با جدیت با آنها در استان برخورد می‌شود.

وی افزود: با هوشیاری و درایت مسئولان فضای مجازی توانسته‌ایم علاوه بر تعامل با تمامی بخش‌های زیرمجموعه، زمینه همکاری و اطلاع رسانی اصولی و مناسب را فراهم سازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: همکاری این اداره کل با پلیس فتا در سطح مطلوبی است اما نیاز به همکاری بیشتر در بخش مبارزه با تخلفات فضای مجازی داریم.

رییس پلیس فتای کردستان نیز گفت: امروزه پلیس فتا نقش بسیار حساسی در حوزه‌های امنیتی و انتظامی دارد و این موضوع نشات گرفته از حجم بالای تخلفات در فضای مجازی است.

سرهنگ مهدی دانشپور اظهار داشت: با وجود کارشناسان خبره و کارآمد در پلیس فتای استان توانسته‌ایم در تمامی حوزه‌ها موفق عمل کنیم و با تمام امکانات با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز همکاری خواهیم کرد.

کردستان جزء پنج استان برتر در حوزه فضای مجازی پاک است

وی با اشاره به اینکه کردستان جزء پنج استان برتر در حوزه فضای مجازی پاک بوده و این موضوع نشات گرفته از فرهنگ غنی این استان است، ادامه داد: فضای مجازی دارای جذابیت خاصی است برهمین اساس تمامی سنین در آن حضور دارند و این موضوع در صورت استفاده صحیح زمینه توسعه را در تمامی بخش ها را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتای کردستان یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه فی مابین یکی از راه‌های توسعه همکاری‌ها است و در همین راستا متن اولیه این تفاهم نامه آماده شده که پس از امضای مدیران ۲ دستگاه زمینه عملیاتی بندهای آن فراهم خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha