دستگاه‌های استان سمنان برای افزایش سهم زنان در اشتغال پایدار تلاش کنند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش سهم زنان استان در ایجاد اشتغال پایدار به دستکم ۴۰ درصد بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا شریفی‌نژاد روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ابراز داشت: سهم زنان استان در ایجاد اشتغال پایدار با ارائه تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی افزایش یابد.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای گره گشایی از مشکلات حوزه زنان اهتمام ویژه داشته باشند.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری ، افزایش تولید و بعد از آن فراهم شدن صادرات کالا و ارزآوری برای کشور است.
شریفی‌نژاد اظهار داشت: براساس اهداف برنامه ریزی شده، بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون تاکنون ۱۰۰ درصد تعهدات ارائه تسهیلات را عملیاتی کردند و صندوق کارآفرینی امید و پست بانک باید نسبت به انجام تعهدات و ارائه تسهیلات در حوزه های در نظر گرفته شده کوشش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: ارائه تسهیلات اشتغال آفرین در استان هوشمند شده و به گره گشایی از مشکلات بنگاه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری منجر شود.
وی اضافه کرد: نتایج ایجاد اشتغال برای مردم قابل لمس باشد و رویه‌ کارآفرینی محور توسعه استان سمنان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: از ظرفیت تسهیلات در قالب مشاغل آسیب دیده از کرونا استفاده شود و برای واحدهای صنفی و کسبه به منظور دریافت تسهیلات اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا، سهم استان سمنان از تسهیلات کرونا سه هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال حدود یک درصد از کل تسهیلات  ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات کشور است و مشاغل آسیب دیده از کرونا تا شهریور ماه فرصت دارند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha