زمین احداث ایستگاه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا ۳۵ هکتار از ۱۱۸ هکتار زمین منطقه منظریه شهرکرد آزادسازی و برای احداث ایستگاه راه‌آهن استان اختصاص داده شود.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این استان افزود: به دنبال پیگیری‌های انجام شده در تهران مقرر شده است تا زمین در کوتاه‌ترین زمان آزادسازی و عملیات برای احداث ایستگاه آغاز شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: در راستای حفظ حق و حقوق مردم باید تا آخرین لحظه مدیریت تلاش کرد و چنانچه مدیری در این خصوص سستی کند ،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت مکتوب گزارش دهد.

وی در ادامه، روند اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن به عنوان مهمترین طرح اقتصاد مقاومتی این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر چه چالش‌هایی در این میان وجود داشت و اما در حوزه پیمانکاری تقویت بیشتری شود و با این وجود روند اجرای طرح به خوبی پیش رفته است.

عباسی اعتبار مصوب برای این طرح را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۲۰۰ میلیاد تومان اعتبار جذب شده و برای سال جاری نیز ۷۰ میلیارد تومان در قانون بودجه به تصویب رسیده و ۹۴ میلیارد تومان نیز هفته گذشته به استان ابلاغ شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری چالش جدی برای تکمیل این طرح را آبگیر آن دانست و گفت: جای نگرانی ندارد و امید است با تلاش‌ مسوولان این چالش نیز از میان برداشته شود.

عباسی همچنین نسبت به عملکرد توانیر در احداث خط ۶۳ کیلوواتی به منظور برق‌رسانی به مجتمع فولاد چهارمحال انتقاد کرد و اظهار داشت: این طرح جزو تعهدات توانیر است و چنانچه اعتبار اختصاص یافته به این طرح را جذب نکند به منزله ترک فعل است و به مقام قضایی معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از پیشرفت ۷۰ درصدی طرح آبرسانی بن به بروجن خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی این طرح جذب شده است.

قدوس کریمی افزود: ۲۱ تیر مشاور جدید طرح انتخاب و معرفی می شود.

وی تصریح کرد: احداث آبگیر که مهمترین بخش طرح است شامل سه بخش تجهیزات، ابنیه و جاده دسترسی است که تاکنون ۷۰ درصد تجهیزات ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

در طول مسیر این طرح، پنج دستگاه پل بزرگ پیش‌بینی شده که از ارتفاع ۲۰ تا ۵۰ متر از سطح زمین قرار گرفته‌ است و طول کلی این پل‌ها حدود ۲.۵ کیلومتر بوده که همگی در حال احداث هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha