پیست اتومبیلرانی فرمول یک سرزمین ایرانیان زرندیه آماده بهره‌برداری است

ساوه- ایرنا- بر اساس اعلام مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی نخستین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور به زودی در شهرستان زرندیه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا و نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی، «مصطفی مرزبان» روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: این پیست با قابلیت برگزاری مسابقات فرمول یک کشوری و بین المللی و مطابق با استانداردهای فدراسیون اتومبیل‌رانی احداث شده است که روند پیشرفت قابل ملاحظه ای دارد.

وی افزود: این پیست بین‌المللی سرزمین ایرانیان در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار با طول حدود پنج کیلومتر با ۱۸ پیچ در دست احداث است که در طراحی آن از جذاب‌ترین پیچ‌های معروف پیست‌های مشابه در دنیا نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن و سیلوراستون بریتانیا الگوبرداری شده است و حداکثر سرعت در این پیست بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

به گفته او،  پیست اتومبیلرانی سرزمین ایرانیان با مشاوره یکی از شرکت‌های معتبر آلمانی که تاکنون ۱۰ پیست مشابه در جهان را طراحی و احداث کرده است، در حال ساخت می باشد.

مرزبان در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه گفت: تاکنون ۹۰ درصد پیست و ساختمان اصلی آن ساخته شده است و پیش بینی می کنیم که تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و منابع ارزی یک و نیم میلیون یورویی در حال تکمیل است و برای ۲۰۰ نفر نیز اشتغالزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اظهار کرد: امکانات موجود در این مجموعه نویدبخش حضور به روزترین خودروهای فرمول یک و رانندگان حرفه ای باشد و برای هموطنان تجربه ای جدید از هیجان و سرعت خواهد بود.

مرزبان گفت: با توجه به استانداردهای بین‌المللی، اصول طراحی حرفه‌ای و ایمنی در روند ساخت این پیست به طور کامل بر اساس شبیه‌سازی حرکت و سرعت ماشین‌ها و نوع پیچ‌ها در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تمام مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط با ایمنی راننده و تیم همراه نیز در دوره‌های آموزشی کوتاه‌ و بلندمدت بسته به نوع استفاده از پیست،  آموزش داده می‌شود.

مرزبان با اشاره به استفاده از ظرفیت بالای ورزش اتومبیلرانی در صنعت گردشگری، تصریح کرد: بهره‌برداری از این پیست می‌تواند فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد کند و به جلب سرمایه‌های ورزشی، ارز آوری و سرمایه‌گذاری خارجی منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha