۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبر: 84388972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۴ پروانه تولید انفرادی صنایع ‌دستی در اردبیل صادر شد

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی اداره ‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: در سه‌ ماه نخست امسال کارگاه‌های انفرادی صنایع ‌دستی در این استان توسعه یافته و ۲۴۷ فقره پروانه تولید انفرادی صادر و یا تمدید شد.

به گزارش ایرنا ، توحید دلاور قوام روز چهارشنبه اظهارکرد: توانمندسازی فعالان در حوزه صنایع‌دستی استان از جمله برنامه‌هاست که با ارائه تسهیلات و توسعه برنامه‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به آموزشی ۶۰ رشته بومی سنتی و رایج صنایع‌دستی در سطح استان گفت: امسال در ۱۸ رشته صنایع‌دستی برنامه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان و فعالان برگزار شد.

او آموزش رایگان صنایع‌دستی در شهرهای مختلف استان را از اولویت‌های مهم در راستای تحقق شعار سال برشمرد و بیان کرد: ارائه آموزش با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی و نیز در برخی رشته‌ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

دلاور قوام با اشاره به بیشترین بازدهی و ایجاد ارزش افزوده صنایع‌دستی با کمترین سرمایه‌گذاری افزود: تلاش می‌کنیم تا با حمایت‌های لازم، در کنار ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه زمینه برای توسعه اشتغال در این بخش را فراهم کنیم.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha