رقابت بیش از ۳۷ هزار داوطلب علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۳۷ هزار و ۶۴۹ داوطلب ورود به دانشگاهها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی، روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در ۳۳ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان استان خراسان رضوی آغاز شد.

دکتر محمد ایزدیار روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۸ شرکت کننده آزمون گروه علوم انسانی هستند که ۱۱ هزار و ۸۲۱ تن آنان داوطلب مرد و ۱۵ هزار و ۵۴۷ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: کمترین تعداد شرکت کنندگان در آزمون گروه علوم انسانی مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش گلبهار با ۱۰۷ شرکت کننده است که ۶۱ نفر آنها زن و ۴۶ نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان نیز ۱۰ هزار و ۲۸۱ شرکت کننده حضور دارند که سه هزار و ۵۷۸ نفر آنان مرد و ۶ هزار و ۷۰۳ نفر زن هستند.

وی افزود: برای این گروه نیز ۳۳ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده که کمترین تعداد شرکت کننده با یک زن مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه و بیشترین شرکت کننده در این رقابت علمی نیز مربوط به دانشگاه خیام با هزار و ۸۰۰ نفر است.

ایزدیار ادامه داد: از یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب ورود به دانشگاهها در ۶۱۰ حوزه‌ امتحانی کشور که طی چهار روز به رقابت خواهند پرداخت سهم استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی است.

وی گفت: در کلانشهر مشهد ۵۳ هزار و ۱۴۹ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی شامل دانشگاه‌های فردوسی، امام رضا (ع)، خیام، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروههای مختلف رقابت خواهند کرد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با توجه به گستردگی مکان حوزه های امتحانی در شهر مشهد و همچنین دانشگاه فردوسی به داوطلبان و خانواده آنها پیشنهاد می‌ شود از روز قبل از برگزاری آزمون برای تشخیص بهترین مسیر رسیدن به حوزه امتحانی اقدام کنند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: دفترچه سوالات این آزمون‌ها بر پایه نظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تنظیم شده و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

ایزدیار گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاهها در دهه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مرداد ماه تعیین شده و نتایج نهایی هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان باید ضمن توجه و عمل به پیام‌ها و نکات اجرایی و بهداشتی که در جلسه آزمون از بلندگو پخش می شود، از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی حین آزمون خودداری کرده و هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنند. 

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در برگزاری کنکور دانشگاهها رعایت می‌شود تا شاهد هیچ مشکلی در طول برگزاری این آزمون‌ نباشیم.

وی گفت: در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی کننده در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین داوطلبان باید وسایل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک کن و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت‌ مچی هوشمند و ماشین حساب به سر جلسه امتحان خودداری کنند.

برای رقابت علمی بین ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان خراسان رضوی ۳۹ حوزه در ۲۶ شهرستان این استان در نظر گرفته شده است.  

این آزمون‌ علاوه بر مشهد در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز در حال برگزاری است و در این دوره از رقابت های علمی ۶۲ هزار و ۷۷۸ زن و ۴۲ هزار و ۷۸۳ مرد در این استان حضور خواهند داشت.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاهها در چهار روز متوالی از نهم تا دوازدهم تیر ماه برگزار می‌شود.

بر همین اساس در روز اول داوطلبان گروه هنر، در روز دوم داوطلبان گروه علوم ریاضی و علوم انسانی، در روز سوم داوطلبان گروه علوم تجربی و در روز چهارم داوطلبان گروه زبان‌های خارجی در این آزمون شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha