۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84389165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علی‌نژاد: با خاطیان تیم ملی بسکتبال برخورد می‌شود

تهران-ایرنا -معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برخورد کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با ورزشکاران خاطی این رشته در فرودگاه، گفت: افرادی برای منافع شخصی ورزش ایران را هدف قرار داده و پای خارجی‌ها را به این ایران باز می‌کنند که مصداق وطن فروشی است.

به گزارش ایرنا، مهدی علی نژاد در حاشیه بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولین در مورد اتفاق رخ داده هنگام بازگشت تیم ملی بسکتبال از ژاپن و ورود کالای ممنوعه به کشور اظهار داشت: رعایت شئونات و قوانین کشور یکی از الزاماتی است که وزارت ورزش به آن تاکید داشته و دارد. وقتی از این موضوع مطلع شدیم، خود من و رئیس حراست وزارت ورزش با رئیس فدراسیون بسکتبال صحبت کردیم و امروز هم قرار بود کمیته انضباطی برای رسیدگی به این تخلف در فدراسیون بسکتبال تشکیل شود.

وی در مورد اینکه آیا احتمال دارد با این اتفاقات پرچمداری کاروان المپیک ایران که کاپیتان تیم ملی بسکتبال آن را برعهد دارد، تغییر کند یا خیر، گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم، پرچمدار کاروان(صمد نیکخواه بهرامی) جزو گروهی که این اقدام متخلفانه را انجام دادند، نبوده است.

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه مهدی فروردین نماینده مجلس گفته است، مدیران ناکارآمد در هیات مدیره سرخابی‌ها قرار نگیرند، عنوان کرد: دیدگاه افراد محترم است اما مطرح کردن کلیات راهکار نیست. فروردین از نمایندگان مجلس است و در تیم‌ قشقایی مربیگری کرده و به خاطر همین فوتبال هم امروز در مجلس است. طبیعی است که دغدغه فوتبال داشته باشد و همین افرادی که الان در دو باشگاه کار می کنند، افراد بی تجربه‌ای نیستند؛ اگر نگاهی به سابقه آنها داشته باشیم می‌بینیم که از چه تجربیاتی برخوردارند.

علی نژاد در مورد انتخابات فدراسیون ها و این که عنوان می‌شود افرادی با رایزنی وزارت ورزش در این فدراسیون ها مشغول به فعالیت می‌شوند، گفت: انتخابات فدراسیون ‌های شطرنج و دوچرخه سواری که برگزار شده است؛ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک هنوز برگزار نشده و اصولا جنس این فدراسیون ها با هم تفاوت دارد.  فدراسیون باستانی هم که زیرمجموعه ما نیست و زیرمجموعه همگانی است. ما عضوی از مجمع هستیم و یک رای داریم و طبیعی است که دیدگاه خودمان را مطرح کنیم و براساس وظایفی که داریم و کمکی که می کنیم رایزنی انجام بدهیم اما در نهایت این مجمع است که رای نهایی را می دهد و مجامع اجازه این کار را نمی دهند که دخالتی در کارشان صورت بگیرد. به هرحال کسانی که بازنده هستند، سعی می کنند دیگران را متهم کنند و اگر آلام آنها با اهانت به من برطرف می شود، اشکالی ندارد؛ این هم توفیقی بود که در معاونت ورزش نصیب‌مان شد و در این چند وقت هر چه خواستند گفتند.

وی در مورد گلایه هایی که بابت بودجه پارالمپیکی ها مطرح بود، نیز گفت: در مجلس قریب به ۵۰ میلیارد تومان بودجه کمیته ملی پارالمپیک افزایش یافته و گلایه‌هایی که مطرح بود در خصوص مشکلات مالی مربوط به قبل است و به نظر می رسد این مبلغ رضایت‌بخش باشد. دوستان در مورد تخصیص هم صحبت هایی داشتنند که این مساله نیز در حال پیگیری است و خود ما هم درصدد هستیم به کمیته پارالمپیک کمک کنیم. 

علی نژاد در مورد گزارش‌هایی که از داخل به فدراسیون های بین المللی داده می شود، گفت: این اقدام و گزارش‌های غلطی که داده می شود مصداق وطن فروشی بوده و از دستگاه های اطلاعاتی می خواهم که حتما رسیدگی کنند. امیدوارم این افراد به منافع ملی احترام بگذراند و پای خارجی ها را به کشور باز نکنند. این مساله کمتر از جاسوسی نیست و افرادی هستند که می خواهند به خاطر منافع شخصی، ورزش آسیب ببیند و نباید این مساله باب شود. هم خودشان و هم فدراسیونی که مورد نظر است آسیب می بیند. باز هم از دستگاه‌های امنیتی می خواهیم با این افراد برخورد جدی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha