تندباد با سرعت ۷۹ کیلومتر برساعت شوقان خراسان شمالی را درنوردید

بجنورد-ایرنا- تند با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت شب گذشته شهر شوقان در جنوبغربی استان خراسان شمالی را در نوردید.

کارشناس هواشناسی استان خراسان شمالی  گفت :طبق گزارش ایستگاه  هواشناسی مستقر شوقان در شهرستان جاجرم در جنوبغربی استان تند باد با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است که این سرعت در سنخواست  در همین منطقه  حدود ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

هادی شیرازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهارداشت :  همچنین در شهر بجنورد مرکز استان هم سرعت باد ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.
تاکنون گزارشی از اداره کل مدیریت بحران و یا فرمانداری شهرستان جاجرم یکی از مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی در اردیبهشت ماه سال گذشته، گزارشی مبنی بر خسارت احتمالی ناشی از این تند باد اعلام نشده است.
ورود ناپایداری جوی به استان 
این کارشناس هواشناسی استان خراسان شمالی در مورد وضعیت جوی ۲۴ ساعت آینده  نیز گفت : برای در ۲۴  افزایش ابر و بارش پراکنده در پاره ای از نقاط استان پیش بینی شده است که بارش ها در برخی مناطق به صورت رگباری است از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

شیرازی گفت: بارندگی در شهرستان های مانه و سملقان، بجنورر، رازو جرگان، گرمه و جاجرم پیش بینی شده است که بیشترین بارندگی ها در مانه و سملقان و منطقه قاضی شهرستان جاجرم خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در ایستگاه رباط ۲.۶ میلی متر و در ایستگاه چمن بید ۲.۵ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

میزان متوسط بارندگی در خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

استان ۸۶۳ هزا نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در مسیر استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha