افزون بر ۱۱ میلیون تن کالا از گمرکات هرمزگان صادر شد

بندرعباس- ایرنا- ناظر گمرکات هرمزگان گفت: افزون بر ۱۱ میلیون و ۵۷۴ هزار تن کالا در سه ماه نخست از گمرکات این استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۴۷ درصدی به لحاظ وزنی داشته است.

ابوالفصل اکبرپور روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به کسب رتبه نخست صادرات گمرکات هرمزگان در کشور افزود: این میزان کالا به ارزش سه میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار با افزایش ۶۹ درصدی بوده است.
وی بیان داشت: صادرات قطعی کالا های غیرنفتی از گمرکات هرمزگان در این مدت نیز ۹ میلیون تن با ارزش سه میلیارد دلار بوده است که در همسنجی با سال قبل افزایش ۴۵ درصدی در وزن و ۶۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است.
ناظر گمرکات هرمزگان،  موادمعدنی و محصولات پتروشیمی را از بیشترین اقلام صادرات از این گمرکات  عنوان کرد که به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند و عمان بارگیری شده است.
اکبرپور با اشاره به اینکه گمرکات هرمزگان به صورت شبانه روز در تمام رویه ها ارائه خدمات می دهد، اذعان داشت: خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و تولیدی ها به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل انجام می پذیرد .
گمرک در جهت حمایت از تولیدات داخلی و رفع موانع و پشتیبانی از تولید، با ارائه تسهیلات ویژه به شرکت های خوشنام و تولیدی ها مانند اخذ تامین ماهیت با سابقه و اخذ عوارض کالای صادراتی به صورت ضمانت نامه و سپرده نقدی در سرعت بخشی تشریفات گمرکی کالا از کشور تلاش بسزایی دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha