شهردار: ۸۶۸ هزار تن آسفالت در سطح تبریز توزیع شده است

تبریز- ایرنا- شهردار تبریز لکه‌گیری و آسفالت‌ریزی اساسی معابر شهری را از مطالبه‌های به حق شهروندان عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری نیز بر همین اساس طی چهار سال گذشته ۸۶۸ هزار تن آسفالت در سطح این کلانشهر توزیع کرده است.

ایرج شهین‌باهر، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از کارخانه تولید آسفالت یکدست و باکیفیت شهرداری تبریز، اظهار داشت: وجود این کارخانه، مجموعه مدیریت شهری تبریز را به خودکفایی نسبی رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۱۶۰ تن آسفالت در شهریور سال 1397 خریداری شد و با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید آسفالت شهرداری تبریز از ۲۰۰ تن به ۳۶۰ تن در روز افزایش یافت و کیفیت آسفالت توزیعی در سطح شهر نیز بهبود یافت.

«شهین‌باهر» با اشاره به خرید معدن مصالح اولیه آسفالت در جاده صوفیان از سوی شهرداری تبریز نیز ادامه داد: این اقدام نیز در راستای افزایش تولید آسفالت باکیفیت انجام شد و مصالح اولیه کارخانه آسفالت شهرداری را برای ۵۰ سال تامین می‌کند.

وی یادآوری کرد: با خرید این معدن و تامین مواد اولیه تهیه آسفالت، در دوره‌های بعدی شاهد توزیع آسفالت یکرنگ، یکدست و باکیفیت خواهیم بود و در ادامه مکان‌یابی برای احداث دومین کارخانه تولید آسفالت نیز انجام شده است.

شهردار تبریز بیان کرد: به منظور حذف سوخت گازوئیل و مازوت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا و عدم آلایندگی محیط زیست، ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن سوخت همگن برای پخت آسفالت، عملیات گازرسانی به طول ۱۳ کیلومتر انجام شده است.

«شهین‌باهر» افزود: شهرداری تبریز در سه سال گذشته پس از افتتاح کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت و خودکفایی نسبی در تولید این محصول، نهضت آسفالت را برای آسفالت‌ریزی معابر اصلی از آسفالت گرم و برای لکه‌گیری معابر از آسفالت سرد راه‌اندازی کرد.

وی اظهار داشت: کیفیت آسفالت تولید شده در کارخانه ۱۶۰ تنی سازمان عمران، مطابق با استانداردهای لازم بوده و این کارخانه از مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی صلاحیت و استاندارد لازم جهت تولید را اخذ کرده است.

«شهین‌باهر» ادامه داد: در آسفالت‌ریزی معابر پس از آسفالت‌تراشی، بستر خاکی موجود دوباره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت لزوم زیرسازی مجدد انجام و پس از اخذ استاندارد لازم دوباره آسفالت‌ اساسی انجام می‌شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha