۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84389928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی خواستار تسریع در تکمیل فرودگاه گناباد شد

گناباد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به تخصیص اعتبار و تسریع در تکمیل فرودگاه گناباد شد.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرایی فرودگاه گناباد با اشاره به اهمیت آن در منطقه افزود: باید با توجه بیشتر مسوولان مربوطه روند احداث این فرودگاه سرعت یابد.

وی همچنین طی تماس تلفنی با قائم مقام سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول مساعد برای تخصیص اعتبار حصار کشی اطراف این فرودگاه را دریافت کرد. 

استاندار خراسان رضوی گفت: فرودگاه گناباد باید طی سالجاری و حداکثر تا دهه فجر به بهره برداری برسد و مردم این شهرستان و مناطق اطراف از مزایای آن برخوردار شوند.

فرماندار گناباد نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: ساخت فرودگاه این شهرستان از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۷ فقط ۱۲ درصد پیشرفت داشته ولی از آن سال به بعد با توجه دولت تدبیر و امید، روند اجرایی آن شتاب گرفته است.

حامد قربانی افزود: فرودگاه گناباد جزو ۱۶ طرح مهم اقتصادی این شهرستان در راستای مثلث توسعه اقتصادی و به عنوان یکی از طرحهای مهم و دارای اولویت این شهرستان است.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه گناباد هزینه شده که با توجه به افزایش قیمتها، ارزش امروز سرمایه صرف شده برای این طرح بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است.

فرماندار گناباد گفت: پایانه فرودگاه گناباد ۹۴ درصد و بلوار ورودی آن ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: شهرستان گناباد با توجه به موقعیت خود در جنوب خراسان رضوی و قرار گرفتن در نقطه ورودی استانهای جنوبی و مرکزی کشور به خراسان رضوی از ظرفیتهای خاص اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برخوردار است که انتظار می رود با بهره برداری از این فرودگاه، توسعه این خطه رونقی دیگر بگیرد.

مساحت کل فرودگاه گناباد ۲۶۰ هکتار است و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد که بعد از راه اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی پس از مشهد و سبزوار، مناطق جنوبی این استان را پوشش خواهد داد.  

استاندار خراسان رضوی در بیستمین سفر شهرستانی خود روز پنجشنبه به همراه هیاتی وارد گناباد در جنوب این استان شد.

محمدصادق معتمدیان به همراه تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان و معاونان و مدیران ستادی استانداری پس از ورود به گناباد با حضور در گلزار شهدای بخش کاخک این شهرستان با آرمانهای شهیدان تجدید بیعت کرد.

بازدید از بخش کاخک و تعدادی از روستاها و شهرهای بخش مرکزی گناباد نظیر بیدخت، روشناوند و محمدآباد به عنوان محرومترین و دورافتاده ترین روستاهای این شهرستان، بهره برداری از بوستان ملت و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب، دیدار مردمی در  مناطق شهری و روستایی، دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات آنها از جمله برنامه های سفر یک روزه استاندار خراسان رضوی و هیات همراه به شهرستان گناباد است. 

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha