۱۶ واحد اسکان پزشکان متخصص در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۱۶ واحد اسکان پزشکان متخصص در شهرستان های محروم استان راه اندازی می شود.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۲ واحد اسکان پزشکان اشنویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در شهرستان‌های اشنویه، چالدران، تکاب، شاهین دژ و سردشت و با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اقامت و اسکان پزشکان متخصص احداث خواهد شد.

وی گفت: برای احداث این ۲ واحد اقامت پزشکان متخصص در شهرستان اشنویه نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل آگاه سازی و فرهنگ سازی و رعایت پروتکل های بهداشتی در موج چهارم شاهد کاهش میزان فوتی و بستری ها بودیم ولی متاسفانه به دلیل عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد ورود به پیک پنجم کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه طبق آمار حدود ۵۳ درصد از مردم استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و فاصله گذاری اجتماعی نیز در استان رعایت نمی شود اظهار داشت: متاسفانه از هفته آینده طبق پیش بینی ها وارد موج پنجم کرونا خواهیم شد.

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم شرکت در دورهمی و تجمع ها بسیار ضروری است.

وی در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ نیز افزود: بیش از ۸۵ درصد این افراد در استان واکسینه شدند و مشکلی در واکسیناسیون نداریم و امیدواریم در برخی شهرستان ها مانند پیرانشهر و سردشت که مشارکت افراد واجد شرایط در واکسیناسیون کم است شاهد حضور این افراد باشیم.

در سفر دکتر آقازاده به اشنویه و پس از بازدید از ساختمان سی تی اسکن این شهرستان، مبلغ سه میلیارد ریال نیز برای ادامه ساخت این طرح اختصاص داده شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha