دامغان نیازمند تنوع کاربری در زمینه آثار تاریخی است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: دامغان در زمینه احیای بناهای تاریخی به خلاقیت و تنوع کاربری ها نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، هادی میرزایی شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران دامغان که در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهر برگزار شد، افزود: دامغان در حوزه احیای بناهای تاریخی دچار ضعف است که نیازمند کاربری متنوع و خلاق با تامین نیاز شهرستان است تا زنده‌سازی بناهای تاریخی انجام شود. 

وی ادامه داد: کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان به عنوان یک اثر تاریخی مهم و اثربخش در این شهر شناخته می‌شود که با توجه به عدم فعالیت لازم، با تعامل با سرمایه‌گذار قبلی فسخ قرارداد و خلع‌ید انجام شد و با سرمایه‌گذار جدید قرارداد منعقد شده‌ است. 

میرزایی تصریح کرد: قرارداد منعقد شده با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دنبال می‌شود که در این زمینه ایجاد موقعیت عالی برای اقامت همه اقشار جامعه در کنار هم، انجام پذیرایی به بهترین نحو و برگزاری رویدادهای مختلف در بخش فرهنگی را خواهیم داشت. 

وی افزود: بناهای تاریخی میر رحیمی، خانه صدیق و مجموعه چشمه‌علی از جمله خانه‌های تاریخی زیر مجموعه صندوق در دستور کار قرار دارد. 

میرزایی خاطرنشان کرد: حفاظت و حفظ اقتصاد میراث فرهنگی وظیفه صندوق توسعه ملی است و سیاست‌های این صندوق، شناسایی دیدگاه مدیران و ذی‌نفعان هر شهر است. 

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: طی یک‌سال و نیم گذشته علی‌رغم شرایط کرونا، با حداقل مداخلات و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری از ماموریت‌های خود مغفول نماندیم و ۳۴ سفر استانی را دنبال کردیم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌ دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، روز جمعه به منظور بازدید از چند بنای تاریخی و حضور در نشست با خبرنگاران به شهر دامغان سفر کرد.

کاروانسرای شاه عباسی دامغان مربوط به دوره صفویه و به شماره ۱۹۶۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha