عادی‌انگاری و تجمع‌ها وضعیت کرونایی اردستان را قرمز کرد

کاشان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: عادی‌انگاری و تجمع‌های اخیر موجب افزایش موارد ابتلا و تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در این شهرستان از زرد به قرمز شده است.

حسن ذبیحی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روزهای اخیر شمار مراجعان به بیمارستان‌، مرکز آزمایش کووید ۱۹، افزایش مبتلایان و به تبع آن افزایش بستری‌ها موجب تغییر رنگ‌بندی کرونا اردستان شد و این شهرستان از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مدتی است مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند و با تجمع در آرامستان‌ها، برگزاری آیین سوم و هفتم درگذشتگان و حضور در آیین‌های مختلف زمینه را برای انتشار و انتقال ویروس کرونا و شرایط کنونی را فراهم کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به درگیری استان‌های جنوبی کشور به ویروس هندی یا دلتا ویروس اظهار داشت: این نگرانی وجود دارد که این ویروس که در حال حرکت به سمت مرکز کشور است و ردپای آن در کاشان شناسایی شده به اردستان نیز وارد شود.

وی اضافه کرد: بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور در تجمع‌ها و آیین‌های مختلف زمینه را برای افزایش ابتلا فراهم کرده و وقتی ویروس از وهان چین به کل دنیا سرایت می‌کند این ویروس می تواند در داخل کشور نیز جابجا شود و هر منطقه ای را درگیر کند، از این رو، راهی برای پیشکیری از ابتلا به جز استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌ناه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها و آیین‌ها وجود ندارد.

به گفته وی، افرادی که آزمایش کرونای آنان مثبت شده از حضور در جامعه خوداری کرده در قرنطینه بمانند و اطرافیان آنان از مخفی کاری بپرهیزند و به مرکز آزمایش کرونا مراجعه و در صورت مثبت بودن آزمایش، در قرنطینه بمانند و با ارتباط گرفتن با پزشک خود مراحل درمان را ادامه دهند و افرادی که دعوت به حضور در مرکز بهداشت می‌شوند مراجعه و دستور پزشک را اجرا کنند.

ذبیحی خاطر نشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی اردستان آمادگی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را دارد و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، نگرانی وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره اینکه آیا تجمع زیاد و حضور افراد غیربومی در آیین هفتم تیر در مسجد جامع اردستان می‌تواند عامل انتشار ویروس کرونا شده باشد، گفت: برای برگزاری این آیین پیش‌بینی های بهداشتی صورت گرفته بود، اما وقتی حضور جمعیت بیش از ظرفیت بود اختیار از دست برگزارکنندگان خارج شد و کاری از دست کسی بر نمی‌آمد.

حمیدرضا تاملی فرماندار اردستان نیز با بیان اینکه تجمع‌ها موجب انتشار ویروس کرونا و افزایش ابتلا و تغییر رنگ بندی می‌شود، افزود: البته شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این شهرستان طی چند هفته گذشته پایین بوده و امیدواریم افزایش پیدا نکند.

طبق آخرین آمار شبکه بهداشت و درمان اردستان، در ۲۴ ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی بیماری، ۱۸بیمار  شناسایی شده‌اند و مجموع بیماران کووید ۱۹ شناسایی شده در این شهرستان به ۲ هزار و ۷۳۴ نفر رسید. 

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha