۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84390793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار موج پنجم کرونا و محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی ایلام

ایلام - ایرنا - هفته گذشته با افزایش نسبی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا، یک شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت و مسوولان در خصوص آغاز موج پنجم کرونا در این استان هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، بر این اساس پلیس راه استان تردد به شهرستان های قرمز و نارنجی ایلام شامل مهران، ایلام، دهلران و چوار را ممنوع اعلام کرد.

هم اکنون نگرانی ها به علت شیوع ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتا است که در برخی نقاط کشور مواردی از آن مشاهده شده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ویروس دلتا مرگبارتر از سایر گونه های این ویروس است و قدرت آلودگی و ابتلا در افراد را نیز افزایش می دهد.

آنها نسبت به افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های استان ایلام هشدار داده اند و از احتمال وقوع موج پنجم کرونا در استان خبر داده اند.

با این حال واکسن کرونا همچنان طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در حال انجام است و استان ایلام از لحاظ داشتن واکسن کرونا با مشکل کمبود مواجه نیست.

هفته گذشته تغییر ساعت کاری دستگاه های اداری ابلاغ شد و بر این اساس ادارات به منظور کاهش مصرف حامل های انرژی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر فعالیت می کنند.

گرامیداشت سالروز آزاد سازی مهران از دیگر رویدادهای خبری استان ایلام در هفته گذشته بود که به علت شیوع ویروس کرونا اجرای این جشن ها با محدودیت هایی همراه بود.

روند ابتلا و بستری کرونا در ایلام افزایشی است 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در استان گفت: میزان بستری ها و مبتلایان در حال افزایش است به طوریکه تعداد مبتلایان در هفته گذشته ۲۸۹ نفر بود و در هفته جاری به ۳۱۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: همچنین میزان بستری های استان در هفته گذشته ۱۳۵ نفر بوده و در هفته جاری به ۱۳۹ نفر با ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.

شیوع موج بعدی کرونا در ایلام محتمل است

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: احتمال شیوع موج بعدی کرونا در استان با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری ها در ایلام و بحرانی بودن استان های جنوبی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا ایلام اظهار داشت: هفته گذشته از ۲۹ خرداد تا ۲۴ تیرماه تعداد مبتلایان کرونا در استان از ۲۸۹ نفر به ۳۱۸ نفر افزایش یافته و تعداد بستری ها نیز از ۱۳۵ نفر به ۱۳۹ نفر افزایش پیدا کرده و تنها روند فوتی‌ها کاهشی بوده که از ۶ نفر به یک نفر رسیده است.

ورود خودروهای غیربومی به چهار شهر ایلام ممنوع است

رییس پلیس راه ایلام گفت: ورود خودروهای با پلاک غیربومی به چهار شهر درگیر وضعیت قرمز و نارنجی شیوع ویروس کرونا در این استان ممنوع است.

سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و مطابق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا ورود خودروهای غیربومی به شهرهای ایلام، مهران، دهلران و چوار ممنوع است.

تردد به شهرهای قرمز و نارنجی ایلام ممنوع است

رییس پلیس راه ایلام گفت: تردد به شهر های قرمز و نارنجی این استان به منظور حفظ سلامت مردم با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به سبب شروع موج پنجم، از امروز پنجشنبه ۱۰ تیرماه ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده روز پنجشنبه اظهار داشت: اجرای طرح محدودیت های ترافیکی با توجه به وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان اعمال می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی: واکسن به اندازه کافی در ایلام وجود دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی در استان وجود دارد و نیازی به تجمع و ازدحام در مراکز درمانی نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صاقی فر روز یکشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: دلیل اصلی تجمع عدم همراهی برخی از همشهریان است، واکسن به اندازه کافی در دسترس داریم و به هیچ وجه مردم نگران نباشند.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام تا پایان دولت تکمیل می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: طبق هماهنگی انجام شده با پیمانکار، بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام تا پایان دولت تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، احمد کرمی روز سه شنبه در نشست تکمیل زیرساخت‌های بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام اظهار داشت: طبق گفته وزیر بهداشت این بیمارستان باید تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و بر اساس پیشرفت های فیزیکی ساختمان این پروژه با افزایش اکیپ ها و سرعت بخشیدن به اقدامات، به زمانبندی تعیین شده خواهد رسید و در خصوص زیرساخت های این پروژه نیز پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وزارت نیرو اراضی پایین دست سد سیمره را تعیین تکلیف کند

 استاندار ایلام گفت: وزارت نیرو به تعهدات خود نسبت به مردم مناطق سیل زده پایین دست و بالا دست سد سیمره بعنوان یک مطالبه مهم عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه دوشنبه با مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت منابع آب ایران دیدار و گفت و گو کرد.

شلیک به هواپیمای مسافربری ایران اوج وحشی گری سردمداران آمریکایی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به جنایت های جبهه استکبار در منطقه گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با شلیک ۲ موشک متعلق به نیروی دریایی در ۱۲ تیر سال ۶۷ که تمامی مسافران شهید شدند، نقض آشکار حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: آمریکایی ها که همواره در دنیا خود را حامی حقوق بشر می دانند، سال ۶۷ این اقدام آنان منجر به فوت ۲۶۸ نفر زن و مرد، جوان و کودک شد که این عمل مصداق بارز نقض حقوق بشر و وحشی گری آنان بود.

آیت‌الله خاتمی: ریشه تمامی ناامنی های منطقه جبهه استکبار است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا در ایجاد داعش، ناامنی های افغانستان، عراق و دیگر کشورهای منطقه و همچنین ایجاد گروه های تکفیری نقش اساسی داشته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مصلی شهر ایلام اظهار داشت: ذات دولتمردان آمریکایی با ریختن خون مظلومان عجین شده است که امیدواریم این نظام به زودی در دنیا سرخورده و نابود شود.

انعکاس مجاهدت های مردم ایلام در دفاع مقدس مغفول مانده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار تولید محتوا در زمینه نقش مردم استان در جنگ تحمیلی شد و گفت: انعکاس مجاهدت ها و جانفشانی های ایلامیان در هشت ساله دفاع مقدس مغفول مانده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس ایلام یکی از مهم ترین وقایع تاریخی کشور بود که جوانان و مردم شجاع این استان شجاعانه در برابر تهاجم دشمنان ایستادند اما تاکنون به این مهم توجه ویژه نشده است.

نتیجه نهایی صحت انتخابات شورای شهرهای ایلام بزودی اعلام می شود

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: نتیجه نهایی صحت انتخابات شورای اسلامی شهرهای استان ایلام بزودی اعلام می شود.

سیدصادق موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صحت انتخابات شوراهای اسلامی در بیشتر شهرهای استان تایید شده است و در شهرهای دارای معترض به نتیجه انتخابات نیز در حال بررسی است.

ادارات ایلام در مصرف برق صرفه جویی نمی کنند

در جریان بازدید تور رسانه ای جمعی از خبرنگاران استان از برخی دستگاه های اجرایی مشخص شد که بیشتر دستگاه ها و سازمان های دولتی ایلام در مصرف برق صرفه جویی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصرف برق در استان ایلام که با شروع گرمای زودهنگام روندی افزایشی به خود گرفت، در روزهای اخیر نیز شیب صعودی به خود گرفته است، موضوعی که ادامه قطعی‌ها را در نقاط مختلف استان نوید می‌دهد. 

کشف آثار تاریخی در مسیر لوله گذاری گاز در ایلام

سرپرست هیأت کاوش باستان شناسی گفت: پروژه کاوش، مطالعه و حفاظت از آثار تاریخی در مسیر لوله گذاری گاز رسانی به روستای سرابکلان در شهرستان سیروان استان ایلام با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بهزاد فریادیان با اشاره به جزئیات این پروژه کاوش، گفت: روستای سرابکلان از توابع شهرستان سیروان استان ایلام از دیر باز بر روی شهرتاریخی سیروان قرار گرفته و امروزه با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰خانوار بر روی این شهرتاریخی ساکن مانده است.

دختر تیرانداز ایلامی مدال طلای جام جهانی را کسب کرد

آرمینا صادقیان تیرانداز ایلامی در جام جهانی کرواسی به مدال طلا دست پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان ایلام، در مسابقات جام جهانی تیراندازی کرواسی، امروز تیم ملی تفنگ زنان ایران برای کسب مدال طلا با روسیه رقابت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha