۲ هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی اضافه شد

مهاباد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار تخت بیمارستانی طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به مجموع تخت های استان افزوده شده است که همگی آنها در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی تا قبل از دولت کنونی به ازای هر هزار نفر، تنها ۹ دهم تخت بود که این میزان با احداث بیمارستان های جدید هم اکنون به ۱.۶ تخت رسیده است.

وی اضافه کرد: تا پایان کار دولت نیز پیش بینی می شود با افتتاح بیمارستان های جدید در دست احداث شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر به ۱.۷ تخت برسد که نزدیک به متوسط کشوری است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی بیمارستان های آماده افتتاح در استان را شامل بیمارستان ۳۲ تختی تدبیر و ۳۱۰ تختی زنان ارومیه، بخش ۴۰ تختی آی سی یو بیمارستان مطهری ارومیه و ۹۶ تختی تکاب عنوان کرد و افزود: بیمارستان تکاب در هفته های اخیر به دستور رییس جمهوری افتتاح و به چرخه فعالیت پیوست.

آقازاده گفت: پیش بینی می شود طی یک ماه آینده حدود ۵۰۰ تخت دیگر به ظرفیت تخت های بیمارستانی اضافه شود که با این اقدام شمار تخت های به بهره برداری رسیده در استان در طول دولت تدبیر و امید به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خواهد رسید.

 وی افزود: در صورت تزریق به موقع اعتبارات بیمارستان های پیرانشهر، اشنویه، نقده و شاهین دژ نیز مورد بهره برداری و تجهیز قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: درصورت افتتاح این بیمارستان ها و نیز بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در حال احداث مهاباد ضریب تخت بیمارستانی در استان به ۲ خواهد رسید که یک دستاورد بزرگ در بخش سلامت آذربایجان غربی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، تا پیش از دولت تدبیر و امید آذربایجان غربی یکی  از استان های پایانی جدول تخت های بیمارستانی در کشور بود که امروزه در آستانه گذر از  متوسط کشوری است.

آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر و بیش از دو هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha