۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84391372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ متخلف زیست‌محیطی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان ۲ متخلف زیست‌محیطی در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل محیط زیست استان، شهرام احمدی افزود: ماموران یگان حفاظت استان در گشت و کنترل شبانه در منطقه حفاظت شده هلن، یک نفر متخلف قطع درخت بلوط و برداشت غیرمجاز چوب را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته وی، از این متخلف ۳۰۰ کیلوگرم چوب بلوط کشف و ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان کوهرنگ نیز یک نفر متخلف صید غیرمجاز را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دادند.

به گزارش ایرنا،پارسال ماموران اداره کل محیط‌زیست استان ۴۱۸ مورد تخلف زیست‌محیطی را شناسایی و ۵۱۰ متخلف زیست محیطی حوزه شکار و صید غیرمجاز، تصرف اراضی ملی و زمین‌خواری، قاچاق چوب و بوته‌کنی محصولات شناسایی و دستگیر شدند.

سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت شکایات و گزارشات زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت و همراه به صورت شبانه روزی است. شما هم می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست استان اطلاع رسانی کرده و در حفاظت محیط زیست با ما همراه شوید.

هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد که با احتساب ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت‌شده و ثبت ملی و جهانی است.

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha