مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان ۲ برابر شد

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد مراجعان سرپایی و تست‌های مثبت بیماری کووید ۱۹ در استان طی هفته گذشته نسبت به هقته قبل از آن، ۲ برابر شده که نشان دهنده بروز جدی و شدید این بیماری است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست اضطراری ستاد کرونا استان کرمان افزود: اکنون یک هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان به واسطه بیماری کرونا بستری هستند که تست ۶۰ درصد آنها مثبت بوده و تشخیص بالینی بقیه، بیماری کووید ۱۹ است.

وی تصریح کرد: آمار فوتی های کرونایی در پیک قبلی حدود ۲۰۰ مورد در هفته بود اما هفته قبل ۶۲ مرگ و میر در کل استان ثبت شد.

به گفته رشیدی نژاد در پیک قبلی روزانه حدود ۳۰ فوتی داشتیم و اکنون ۹ فوتی داریم که حدس زده می شود به دلیل واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از افراد باشد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیان کرد: در روزهای اخیر وضعیت شهرهای استان وارد بحران جدیدی شده و الگوی ویروس از نوع دلتا است؛ متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان های جنوبی، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته اند.

وی با بیان اینکه تخت های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل شدن هستند ادامه داد:  در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد ۶۳۸ بیمار از جمله رفسنجان ۴۶، جیرفت ۲۱۵، بم ۱۱۰ و سیرجان ۱۳۸ بیمار کرونایی بستری داریم.

رشیدی نژاد اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۴۰ بیمار در آی سی یو بستری و ۴۵ بیمار تحت ونتیلاتور هستند و متاسفانه براساس تجربه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این افراد فوت می کنند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت تخت های بیمارستانی در استان حفظ شود تاکید کرد:  طی نامه ای درخواست دادیم تا همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرمان از پذیرش اعمال جراحی غیراورژانسی خودداری کنند تا ظرفیت تخت ها و کارکنان برای بخش کرونا حفظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: هر چند مردم در برابر ویروس کرونا عادی انگاری می کنند اما برخی رفتارها و تصمیم گیری ها می تواند به مردم هشدار بدهد و از مسئولان انتظار داریم محدودیت های سختگیرانه تر اعمال شود.

به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: تردد خودرو های اتباع افغان بدون حساب و کتاب در استان مشاهده می شود و کسی نمی تواند جلو آنها را بگیرد.

وی با انتقاد از تصمیم های ستاد ملی کرونا افزود: تصمیم های این ستاد متزلزل است و در ایام عید نوروز مسافرت را آزاد می گذارد و مردم گرفتار پیک کرونا بعد از آن می شوند.

وی با اشاره به محدودیت های کرونا در زمینه فعالیت اصناف اظهار داشت: برای حمایت از اصناف که با مشکلاتی از قبیل اجاره مکان، چک های سر رسید و رسید گذشته در مدت شیوع کرونا مواجه شده اند، چرا کاری انجام نمی شود و اصناف از تبعیض ها گلایه دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرزهای ورودی استان کرمان به ویژه از جنوب  با استفاده از نیروهای انتظامی و بسیج سختگیرانه بسته شود و در داخل استان نیز رفت و آمدها را برای کنترل ویروس کرونا متوقف کنیم.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره انتقال ویروس از طریق واردات میوه تاکید کرد: از مبادی رسمی میوه را وارد کنیم و در مورد دام نیز این مساله رعایت شود، هر چند حل مسائل بتنهایی در دست استان نیست.

زاهدی افزود: موضوع واکسیناسیون باید جدی گرفته شود و اصناف و بازار به دلیل ارتباط با مردم واکسن دریافت کنند.

به گزارش ایرنا تعداد شهرستان های قرمز کرونا در کرمان که ۹ مورد بود اینک به ۱۶ شهرستان افزایش یافته است؛ شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم، ریگان، نرماشیر، فهرج، رابر، اُرزوئیه، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج اینک قرمز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha