۱۲۰ پایگاه اوقات فراغت در شبکه شاد خراسان شمالی راه اندازی شد

بجنورد- ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای تابستان سال جاری ۱۲۰ پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان این استان در بستر "شبکه شاد" راه اندازی شد.

محمد عقیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار دانش آموزان برای شرکت در این پایگاههای اوقات فراغت مجازی در خراسان شمالی که در شعار " هر خانه یک پایگاه و هر دانش آموز یک مهارت" شرکت کردند.
 وی اضافه کرد : دانش آموزان می‌توانند همچنان درطرح اوغات فراغت  ثبت نام کنند و این طرح به مدت هفت هفته اجرا می‌شود و تا پایان تابستان حداقل ۳۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف در این طرح شرکت کنند.
معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد : این پایگاهها با پنج عنوان مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی(فیلم سازی و انیمیشن سازی قرآنی، آموزش قرآنروخوانی)، مهارت های حرفه‌ای (آموزش‌های رباتیک، کار با چرم، طراحی لباس) مهارت‌های اقتصاد و اشتغال زایی (معرق کاری، بافندگی، آموزش زنبور داری، دوخت لباس،برنامه نویسی) مهارت ورزشی و سلامت(بازی های بومی و محلی، والیبال، فوتبال، هندبال و کاراته) مهارت‌های فرهنگی هنری، نشاط آور و شادی بخش ( سفالگری، طراحی ، عکاسی، خبرنگاری) فعالیت می‌کنند.

 عقیقی اظهارداشت :  : پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی دایر شده اند.

عقیقی استفاده بهینه از فضای مجازی در برنامه های اوقات فراغت را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: شبکه شاد ظرفیت خوبی را برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب برنامه ها به صورت مجازی ایجاد کرده است.

وی افزود: کلاس‌های مجازی اوقات فراغت دانش آموزان از اول تابستان آغاز و پیش بینی می شود بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در این کلاس ها شرکت کنند.

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha