استاندار: ظرفیت‌های فارس در نمایشگاه امارات معرفی شوند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بیشماری در حوزه‌های مختلف است که نمایشگاه ۲۰۲۰ امارات متحده عربی فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها است.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، روز شنبه در جلسه ستاد نمایشگاه اکسپو در شیراز افزود: حضور در مجامع بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این حضور می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: پیوند افکار و ساخت آینده شعار امسال نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ کشور امارات است که این پیوند افکار به معنای برقراری یک رابطه تعاملی با افزون بر ۱۹۰ کشور دنیا است که می‌توانیم با یک دیپلماسی قوی اقتصادی و فرهنگی مطالب مورد نیاز برای ارائه به سایر کشورها  را ارائه دهیم.
استاندار فارس تصریح کردک قرن ۲۱ زمان شکوفایی خلاقیت‌ها،  فکرها و اندیشه‌ها است و هنر و فلسفه هم خواستگاه این خلاقیت خواهد بود.
رحیمی گفت: استان فارس با وجود مشاهیری همچون ملاصدرا، سعدی و حافظ از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی در این زمینه برخوردار است که با ارائه آنها می‌توان تحولاتی را در دنیای نوین ایجاد کرد.
وی، از دیگر ظرفیت‌های فارس را حوزه گردشگری، توریسم طبیعی و اکوتوریسم تاریخی و فرهنگی دانست و افزود: می‌توانیم در این زمینه‌ها حرف‌ برای گفتن به دیگر کشورها بسیار داشته باشیم.
او اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان و فناور فارس هم می‌توانند مباحث خود را به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات انتقال داده و ضمن بهره مندی از تجریه دیگران، تجربیات خود را نیز منتقل کنند.
استاندار فارس افزود: از آنجا که برگزاری اکسپو با تغییر در دولت همزمان شده باید بکوشیم با ریل گذاری مناسب و حل مشکلات موجود راه را برای دولت بعد هموار کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha