آتش در پهنه های سعادت آباد شوشتری مرودشت جولان می‌دهد

شیراز-ایرنا-عملیات کنترل و مهار آتش سوزی در ارتفاعات سعادت آباد شوشتری شهرستان مرودشت همچنان ادامه دارد و منابع طبیعی فارس برای حفاظت از طبیعت در محاصره آتش منطقه از دوستداران محیط زیست برای مهار آتش دعوت کرده است.

تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای مهار و کنترل آتش سوزی در ارتفاعات  سعادت آباد شهرستان مرودشت همچنان ادامه دارد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس روز شنبه در این باره گفت: این آتش سوزی از روز گذشته ۱۱ تیرماه در ارتفاعات منطقه سعادت آباد شوشتری واقع در مرز شهرستان های مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد آغاز شده است.
عبد الحسن صمد نژاد با اشاره به اعزام سریع نیروهای امدادی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان مرودشت به این منطقه افزود: با توجه به گستردگی این آتش سوزی ، دمای بسیار بالای هوا و سرعت پیشروی آن به سمت نقاط دیگر شهرستان عملیات کنترل آتش با سختی مواجه شده که با مدیریت نیروهای عملیاتی ،تلاش بی وقفه و طاقت فرسا این آتش سوزی سرانجام ساعت ۱۲ دیشب تحت کنترل نیروهای امدادی منابع طبیعی قرار گرفت و مهار شد.
صمد نژاد افزود: این آتش سوزی مجددا از ساعت ۵ صبح امروز شعله ور شده و درحال پیشروی به سمت دیگر مناطق جنگلی است اما هنوز آمار قطعی از میزان خسارت‌های این آتش سوزی و علت آن مشخص نشده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به پیگیریهای انجام گرفته جهت هلی برد نیروهای امدادی به ارتفاعات گفت: از امروز صبح جهت هلی برد نیروها یک دستگاه بالگرد از  استان اصفهان به این منطقه اعزام و استقرار یافته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات پشتیبانی برای خاموش کردن آتش سوزی آغاز شده و تیم های عملیاتی در تلاش برای انتقال و جابجایی نیروهای هنگ امداد طبیعت و گروههای مردمی از سه شهرستان پاسارگاد ،مرودشت و ارسنجان هستند که با انتقال نیرو ،امکانات و تجهیزات مورد نیاز انتظار می‌رود بزودی آتش کنترل و مهار شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در ادامه ضمن درخواست همکاری از دستگاهها و مردم در کنترل و مهار این آتش سوزی گفت: همکاری و تعامل مردم موجب حفظ و صیانت بیش از پیش عرصه های جنگلی و مرتعی خواهد شد.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha