وزیر صنعت، معدن و تجارت از معدن مس بردسکن دیدن کرد

مشهد- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر ۲ روزه خود به خراسان رضوی عصر شنبه با ورود به شهرستان بردسکن از معدن مس نسیم شرکت کوه معدن پارس دیدن کرد.

علیرضا رزم حسینی در راس هیاتی با ورود به این معدن و بازدید از بخشهای مختلف، مشکلات آن را از نزدیک بررسی و نسبت به پیگیری و حل آنها قول مساعدت داد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل استقرار معادن غنی از کانسنگ مس با تیپ مانتو در منطقه درونه و انابد شهر بردسکن، این منطقه محروم به یکی از قطبهای فرآوری مس و کاتد مس تبدیل شده است.

شهرام طلوع فکور افزود: حمایت از معادن و واحدهای صنایع معدنی موجود در این مناطق زمینه ساز اشتغال پایدار، محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرستانهای بزرگ استان است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بیش از ۱۹ معدن فعال با ذخیره بیش از ۱۲ میلیون تن و استخراج سالانه ۶۰۰ هزار تن زمینه اشتغال ۵۱۵ نفر در این شهرستان فراهم شده که در راستای تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی ۶ واحد تولیدی فرآوری و تولید کنسانتره مس اکسیدی و سولفیدی با سرمایه گذاری ۶۵۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۵۹۴ نفر در این منطقه راه اندازی شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن گفت: به منظور اجرای طرحهای توسعه ای و استفاده بهینه از ذخایر معدنی مس نیاز به تامین امکانات زیربنایی برای حمایت از سرمایه گذاریهای جدید است که مهمترین آن احداث پست ۱۳۲ کیلوولت به مسافت ۴۰ کیلومتر و یک پست به منظور توسعه پست انابد با اعتبار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: یکی مهمترین مشکلات معادن این شهرستان کمبود برق است که در صورت رفع آن با افزایش نوبتهای کاری در معادن تا هزار و ۶۰۰ شغل در این بخش ایجاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha