۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84392514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ هزار تن نهاده دامی در بین دامداران خراسان شمالی توزیع شد

بجنورد-ایرنا- مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: شبکه‌های زیر پوشش این مدیریت در بهار امسال ۳۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی را بین دامداران استان توزیع کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

جلیل رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این نهاده ها شامل انواع سبوس، جو، یونجه، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش و کنسانتره دامی بوده است که بیشترین نهاده دامی توزیع شده مربوط به کنسانتره با مقدار ۱۶ هزار و ۴۸۱ تن بوده است.

وی افزود: همچنین امسال توسط شبکه شرکت‌های تعاون روستایی و تولید استان در این بازه زمانی میزان ۶ هزار و ۳۵۴ تن انواع کودهای شیمیایی میان کشاورزان و تولید کنندگان استان توزیع شده است.
رمضانی افزود: کودهای شیمیایی توزیع شده شامل کود اوره، انواع کود فسفاته، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده است که از این میزان، ۶ هزار و ۴۵ تن مربوط به توزیع کود اوره است. 
وی گفت: در این مدت شبکه تعاونی های روستایی استان، بیش از ۴۶ هزار لیتر انواع سموم شیمیایی را تامین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

وی افزود: شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی این استان ۱۰۰ هزار عضو دارد که در بخش‌های کشاورزی، باغی و دامی فعالیت می‌کنند.

رمضانی اظهار داشت: این شرکت ها و تشکل ها در امور تولیدی و خدماتی مانند توزیع کود، سم، بذر، سوخت، انواع نهاده های دامی، کشاورزی، میوه نوروزی، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انواع محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا، آفتابگردان، جو و پنبه فعالیت دارند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۷ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها زندگی می کنند.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار کشاورزی در این استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha