کشف مواد مخدر در اردستان ۷۵ درصد افزایش یافت

کاشان - ایرنا - فرمانده انتظامی اردستان گفت: کشف انواع مخدر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در این مدت، افزون بر ۲ تن مواد مخدر در مسیر جاده ترانزیت با همکاری پلیس‌ مواد مخدر استان‌ها، شهرستان‌های همجوار و پلیس مواد مخدر و امنیت اصفهان کشف شده که سهم اردستان افزون بر ۲۹۳ کیلوگرم بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان، ۲۱ درصد معتادان، ۱۱ درصد دستگیری خرده فروشان و ۱۰۰ درصد توقیف خوردوی حمل مواد مخدر صورت گرفته است.

به گفته وی، کشفیات سرقت اموال، کلاهبرداری در فضای مجازی و جرایم اینترنتی و تجهیزات دریافت ماهواره با مدت مشابه سال قبل برابر بوده، دستگیری باند سارقان و توقیف خودرو آن ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

کشف ۱۰۰ درصدی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی اردستان اظهار داشت: کشف کالا و سوخت قاچاق ۱۰۰ درصد افزایش داشته، پلمب واحدهای صنفی متخلف در بحث کرونا و دستگیری شکار چیان غیر مجاز نیز صورت گرفته، دستگیری اتباع غیر مجاز ۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ هاشمی‌زاده افزود: کاهش تصادفات فوتی درون شهری، جرحی درون شهری ۱۴ درصد کاهش داشته، افزایش اعمال قانون، کاهش ۵۰درصدی فوتی دورن شهری، ۲۶درصد کاهش تصادفات جرحی برون شهری را شاهد هستیم.

وی درباره تماس‌های ۱۱۰ گفت: ۱۹۶۸ تماس با ۱۱۰ گرفته شده ۷درصد افزایش دارد و تماس های عملیاتی ۱۷ درصد افزایش و تعداد عملیات ۱۴۰۸ مورد بوده، ۶۴۰ پرونده تشکیل شده است.

اعمال محدودیت عبور و مرور از ۱۰ شب

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان اظهار داشت: محدودیت عبور و مرور از ساعت ۱۰ شب تا چهار صبح اعمال می‌شود.

سرهنگ هاشمی‌زاده در خصوص آموزش همگانی گفت: این آموزش ها در فضای مجازی ۲۰۰ مورد مطالب آموزشی در رسانه ها، فضای مجازی و از طریق شبکه شاد آموزش وپرورش انجام گرفته، حضور پلیس در رویداد های مختلف، اداره ها مانند هلال احمر، مرکز فنی و حرفه ای ودیگر مرکزهای فعال بوده، پلیس فتا نیز فعال بوده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی پلیس، نیروهای امنیتی و دیگر نیروها، امنیت پایدار در اردستان حاکم است، افزود: حضور ۹۷ درصدی مردم در انتخابات و همکاری پلیس در ایجاد امنیت نشان از همدلی و همکاری پلیس با مردم متدین، انقلابی و ولایتمدار دارد که این حضور بدون مشکل انجام شد و امیدواریم شوراهای اسلامی جدید و دیگر مسوولان قدر این مردم را بدانند و در راستای توسعه و رفع مشکل مردم گام بردارند.

فرمانده انتظامی اردستان با بیان اینکه تقدیر مردم این شهرستان از پلیس ۲۰ درصد افزایش داشته است، به طرح‌های عمرانی این نیرو اشاره و اضافه کرد: آشپزخانه و سالن تیراندازی در حال تجهیز است و ساختمان کلانتری زواره و پاسگاه شهراب با ۵۰ درصد پیشرفت نیاز به مساعدت مالی خیران دارد که قول همکاری داده اند و از اعتبارات تملک دارایی نیز کمک گرفته می‌شود.

هاشمی‌زاده درباره استخدام نیروی زن و مرد مورد نیاز خاطر نشان کرد: یک نفر نیروی زن سهمیه اردستان است که تا کنون ۲۵۰ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند، ۳۰ نیروی مرد نیاز است که تاکنون با ۱۵۰ نفر از مراجعه‌کنندگان مصاحبه انجام شده است.

وی، مطالبات مردم از پلیس را بیشتر درباره سرقت احشام و اموال اعلام کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی، اقدامات پیشگیرانه، همکاری مردم و آموزش‌های داده شده با دستگیری سارقان مسلح این موضوع تا حدی زیادی کنترل شد و نصب دوربین‌های حفاظتی در ورودی روستاها با همکاری بخشداری، شورا و دهیاران بسیار کمک‌کننده بوده است.

به گفته وی، مشکل اصلی در اردستان سرقت‌های خرد است که بیشتر توسط معتادان انجام می‌شود ‌که باید مردم‌ بیشتر مراقب اموال خود باشند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha